Zafra - Merida

24 mei 2017 - Mérida, Spanje

Onverharde weg Zafra-Meridawoensdag 24 mei

Gisterenavond op het terras van het hotel gegeten. Ik eet in principe geen varkensvlees, maar heb daar een uitzondering voor gemaakt. Deze streek staat bekend om de Iberico ham en die moest ik natuurlijk proeven. Vandaag was een zware dag voor mijn fiets en billen ! 70 km en voornamelijk onverhard. in het begin schoot dat niet erg op. Diepe kuilen en veel stenen. Toen ik na zo'n 25 km erover nadacht om naar de route over de weg te switchen, werd het iets beter, dus toch maar helemaal gevolgd.

Niet zoveel wandelaars gezien, maar wel een paar fietsers. Een tijdje met een spanjaard opgefietst en in ruil voor zonnebrand kreeg ik een banaan. Hij wist me ook te vertellen dat de camping bij Merida hopeloos is; niet alleen de camping, maar vooral ook de weg van de camping naar de stad erg druk en gevaarlijk. Meteen knoop doorgehakt en bij rustpauze hotel op internet gezocht, midden in het centrum.

Om 15:15 aangekomen en eerst gedoucht. Ik dacht dat ik erg bruin was geworden vandaag maar dat spoelde er allemaal af onder de douche. Zometeen eerst mijn fiets schoonmaken, deze staat op de binnenplaats geparkeerd samen met nog 5 andere (schone) fietsen.Die van mij ziet er uit als die van een wereld reiziger.

Merida is een redelijk grote stad met veel oude Romeinse restanten, ik heb heerlijk door de stad gewandeld en een beetje cultuur opgedaan.

weer : strak blauw 35 graden

km : 69. totaal 297

1. Emmy:
    24 mei 2017
    Dat was dus best een zwaar dagje. en weer erg warm.
  2. Martin:
    24 mei 2017