Merida- Caceres

25 mei 2017 - Cáceres, Spanje

IMG_1076donderdag 25 mei.

Het is gelukt ! Toch nog kamperen. Op een keurige camping, met zwembad, winkel en eigen supernet sanitair, net buiten Caceres.

Vanmorgen om 8:15 vertrokken, want er stond een lange rit op het programma. Het was een zware rit, niet zo zeer door het klimmen maar omdat er :

• ongeveer 25 km langs de A-360 gereden werd, en dat was een lange rechte weg, met vals plat, dus contant omhoog
  • het was warm , 38 graden
  • warme wind tegen
  • maar het ergste was dat mijn billen waren nog niet helemaal hersteld van de hobbelige rit van gisteren.

Veel pauzes genomen ( lees terrasjes met koud water, cola en koffie.)

Het landschap verandert langsamerhand, van de olijfbomen en wijnranken naar iets meer begroeing en veeteelt. Op de terrasjes ook veel wandelaars, pfff als ik het al zwaar heb,........Echt petje af.

Er zijn ook veel ooievaars , op ieder oud gebouw, hoop stenen vind je hun nesten, met bijna allemaal jongen, zelfs 13 nesten naast elkaar .

Bij aankomst in Caceres twijfelde ik of ik eerste de stad in zou gaan of naar de camping. Het lot besliste, een routebordje naar de camping. En daar werd ik zoals ik al schreef aangenaam verrast. Het is behoorlijk druk, met ook wat Nederlanders. Mijn buurman kwam meteen met een glas koud water aan, en zijn vrouw heeft mij vanavond koffie beloofd. Nadat ik de tent had opgezet eerst gaan afkoelen in het zwembad. Daarna douche genomen in mijn badkamer. ;) en pasta gekookt. Ik heb zojuist mijn planning gecheckt en besloten om mijn rustdag van overmorgen morgen te nemen. Dan kan ik morgenochtend de stad in, en s'middags lekker bij het zwembad luieren. Eens kijken of ik die strepen om mijn benen een beetje kan wegpoetsen !

O, zou het bijna vergeten ! Vandaag voor de tweede keer aanleiding geweest voor een aanrijding. Vorig jaar in Griekenland zat een bestuurder opzij naar mij te kijken en zag niet dat zijn voorganger stopte om linkaf te gaan, vandaag was een vrouw voor me aan het straatje keren en ipv op de andere weghelft te letten zwaaide ze naar mij. Het ging niet hard maar ze schampte met de zijkant een tegemoet komende auto.

temperatuur om 8:15 : 28 graden en om 16:30 nog steeds 38 graden

afstand 99 km, totaal 396

1. Emmy:
    25 mei 2017
    Geniet maar van 1 dag rust, zeker op zo"n mooie camping.
  2. Martin:
    25 mei 2017
    Mooi dat je morgen een rustdag hebt. Wij-lees de Musketiers- gaan morgen met 6 jongeren op expeditie door een mooi gebied op Voorne Putten. S nachts in tentje. 5 uur weer op voor een pittige trip met ook hier 30 graden en een rugzak. Zondag einde middag pas weer terug. Geen sneeuw en regen. Tot maandag en geniet ervan.
  3. Linda Granberg:
    99k in one day (with that heat!!), respect!! Poor booty :P
  4. Marga Gramberg:
    Hi Martin,
    Mooi deze keer dus geen regen dat is even wennen. ;), veel plezier !
  5. Marga Gramberg:
    25 mei 2017
    Hi Linda, make sure you start training in time for our September cycle tour in Greece !
  6. Emmie:
    25 mei 2017
    Pittig stuk hoor in die warmte (en met zadelpijn...auw). Geniet lekker van je rustdag!