Gudina- Sarreaus

4 juni 2017 - Sarreaus, Spanje

IMG_1196Zondag 4 juni

Toen ik vanmorgen opstond was het slechts 9 graden! De wolken hingen laag aan de bergen en er werd een beetje regen voorspeld. Dus toch niet voor niets mijn vest en lange fietsbroek meegenomen. Helaas had ik mijn fietshandschoentjes niet meegenomen, anders had ik die ook aangedaan.Na het ontbijt eerst terug gefietst naar het dorp , allereerst om de route op te pakken, maar ook om een lunch te scoren. Helaas ..... alles dicht. Zondag en feestdag. Gelukkig had ik nog een tomaat, appel, water  en rol kaakjes. Dus daar moest ik het voorlopig mee doen.

Hier in Gudina kun je uit twee routes kiezen, zuid de originele route langs een doorgaande weg en vele dorpjes of Noord langs kleine weggetjes door de natuur. Ik koos voor de laatste. Direct na het dorp begon de klim hoger de bergen in en het klaarde stukje bij beetje op, maar het bleef fris. Ik heb genoten van deze rit, de stilte, de prachtige natuur, de verstilde dorpjes en sporadische wandelaars. Het mooiste stuk tot nu toe. Om 3 uur kwam ik in een dorpje een cafeetje tegen en de dame achter de bar was zo vriendelijk om ondanks dat ze geen eten serveerden een stuk stokbrood met gedroogde ham voor me te maken.

Doordat dit niet de officiële route is zijn er minder slaap mogelijkheden, ik had er een gevonden 5 km van de route af. Om 16:45 kwam ik aan, een aantal huisjes midden in de bossen. Ze hadden me al email gestuurd dat er op maandagen geen ontbijt geserveerd wordt en toen ik vanmiddag vroeg of ze wel brood voor me konden regelen bleek ook nog eens dat het restaurant vanavond gesloten is. Ik ben de enige gast vandaag. Maar ...... de eigenaar vond het zo vervelend dat een Pellegrino geen eten heeft na een zware tocht, dat hij een van zijn mensen uit de keuken heeft gevraagd om speciaal voor mij iets te koken. Enne dat ontbijtje ging hij ook wel regelen ! Ik ben benieuwd wat de pot schaft vanavond.

Km vandaag 74 totaal 1083

Weer : van zwaar bewolkt en 9 graden, naar zon en wolken 19 graden.

1. Martin:
    4 juni 2017
    Echte zo'n doorgewinterd fiets gezicht. Alles getrotseerd. Gewoon weken buiten. Mooi verhaal weer.
  2. Cobie Kootje:
    4 juni 2017
    Wat zal je genoten hebben van de mooie natuur. Lekker je gedachten laten gaan. En zulke lieve mensen allemaal. Wat schafte de pot??? Succes verder.
  3. Tineke De Jong:
    5 juni 2017
    Hoi Marga,
    Natuurlijk heb je me nieuwsgierig gemaakt, wat heb je gegeten ? ;-)
    Ja die feestdagen in spanje zijn heilig, daar hebben we het nodige van meegemaakt.
    Je fotos geven een mooi beeld van je route.
    Un abrazo!