Monesterio - Zafra

23 mei 2017 - Zafra, Spanje

ExtremaduraDinsdag 23 mei

Vandaag in principe 50 km op het reisplan, maar in het routeboekje staat een bezoek aan een klooster beschreven dat zeer de moeite waard moet zijn.Er is echter een nadeel, het is een klim van 10 km en 9%. Vlak voor de klim was een cafe, en ik besloot om daar eerst koffie te drinken. Ik werd bij  aankomst meteen in het Nederlands door een Spanjaard aangesproken, die 25 jaar in Nederland heeft gewerkt.

Een tijdje met hem gesproken en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem aan de eigenaar van het cafe te laten vragen of ik mijn bagage mocht achterlaten tijdens de klim naar boven. en dat was een top idee ! Ik denk niet dat ik de klim naar boven volbracht had. De tocht naar boven duurde een uur en kwartier, om daarna naar beneden te racen in 14 minuten. en het uitzicht was abosluut de moeite waard. het klooster ligt precies op het randje van Andalusie en de Extremadura.

De Extremadura is veel vlakker, maar nog steeds glooiend, en heeft weinig begroeing buiten het graan en de olijfbomen. Dat betekent ook geen schaduw onderweg. Dit lijkt me vooral voor de wandelaars een crime.

Om 15.15 kwam ik in Zafra aan, wat ook wel klein Sevilla word genoemd. Een uitermate charmant stadje met een prachtig oud hotel.

Zojuist eerst maar eens een andere zonnebrand gekocht, een die nevelt.Ik fiets normaal gesproken in een hemdje met dit weer, maar omdat ik niemand heb die mijn rug kan  insmeren en ik door mijn schouderblessure niet overal bij kan, ben ik gisteren op een paar plekken behoorlijk verbrand. Hopelijk gaat dit beter.

weer : 34 graden en zon

km : 78 totaal 229

1. Emmy:
    23 mei 2017
    Je moet wel oppassen met dat verbranden hoor. hopen dat wat je nu gekocht heb helpt. grappig dat je die man ontmoette die nederlands sprak. oke op naar de volgende dag gr.
  2. Martin:
    23 mei 2017
    Heb je via de N-630 of de BA-160 gereden?
  3. Marga Gramberg:
    23 mei 2017
    Hi Martin, Haha jr hebt je erin verdiept. via de BA 160, dat is een rustiger weg dan de 630. Op sommige stukken loopt de route wel over de 630. Hoewel ook deze rustig is door de komst van de snelweg, maar is veel breder, wat het toch iets minder aantrekkelijk maakt