Puebla de Sanaria - Gudina

3 juni 2017 - A Gudiña, Spanje

IMG_1166Zaterdag 3 juni

Hilbrand had mij  foto gestuurd van het restaurant waar hij heerlijk had gegeten, dus ik gisteren avond op zoek naar dat restaurant en gevonden !  Buiten zaten veel mensen op de stadsmuur met een drankje, dus dat deed ik ook. Al snel werd ik door een man aangesproken die vroeg of ik ook  onderweg ben op de pelgrimstocht. Ik vertelde hem dat ik op de fiets onderweg ben en uit Nederland kom. en wat blijkt  ...... gisteren avond hebben hij en zijn vrienden Hilbrand ontmoet !  Dus bijgaande foto gemaakt en aan Hilbrand doorgestuurd.

De mannen komen uit Australie en lopen de Camino. Er zijn er echter twee die zoveel blaren hebben , dat ze verplicht een aantal rustdagen moeten nemen. Uiteindelijk niet in het restaurant gegeten, want tegen die tijd dat we uitgepraat waren, zaten alle tafels binnen vol. Ik ben dus terug gegaan naar de camping en heb daar gegeten.

Vanmorgen niet al te vroeg opgestaan, want ik wilde de tent schoon en droog inpakken. Dus eerst schoongemaakt zodat die kon drogen en daarna pas ontbijten. Ik ging tegelijkertijd met mijn Nederlandse buren ontbijten, en kreeg thee aangeboden. (ik kon immers geen thee meer zetten omdat Hettie en Ruud mijn gas hebben) Super aardig, en ik kwam tot de ontdekking dat ik nog een half flesje olijfolie had, die ik dan weer bij de buren heb achtergelaten. dat is alleen maar nutteloos gewicht.

Uiteindelijk om 11 uur vertrokken. De route van vandaag was slechts 59 km met naast vele kleine klimmetjes 1 hele lange , klimmend naar 1400 mtr. Ik had me net geestelijk voorbereid om dit gevecht aan te gaan, komt er een spanjaard naast me fietsen die een praatje begint. Hij sprak zowaar een beetje Engels.Ook hij is alleen onderweg, en hoopt de route binnen 10 dagen gefietst te hebben. Hij heeft dan ook maar 9 kilo bagage bij zich en kan dus ook veel sneller fietsen. Raoul, zo heet hij, is politieman in Valencia en heeft helaas geen slachtoffer kunnen vinden om de tocht mee te fietsen. Al kletsend zijn we naar boven gefietst, waar hij afscheid nam en door fietste.

Ik besloot om daar te stoppen, want ik vond dat ik een koel drankje had verdiend. In het restaurant waren redelijk veel  pelgrim wandelaars en ook 2 Amerikaanse stellen, die de route begeleid op de mountainbike fietsen. Dat betekent dat hun bagage met een busje vervoerd wordt em dat busje dezelfde route rijdt en de chauffeur regelmatig contact zoekt. Ik trof die chauffeur ongeveer 15 km verderop op een pleintje waar ik mijn lunch at en hij vertelde dat hij uit Brazilie komt en dit werk doet naast zijn semi prof carriere als cross country fietser. Terwijl wij aan het praten zijn komen zijn gasten langs en moet hij verder. Ik eet op mijn gemak mijn lunch op en vervolg dan ook mijn weg. Al snel loop ik in op de ( zwaarlijvige) Amerikanen, die zuchtend en steunend omhoog klimmen. In het volgende dorp, stond Juan ze op te wachten en hij was stom verbaasd dat ik er eerder was.

Het was mij niet gelukt om een kamer te vinden in het dorp en ik begrijp nu ook waarom. Er is een rally hier in de omgeving en toen ik de pitt stop passeerde werd er luid voor me gejuichd. tjee wat voelde ik me opgelaten. Ook het hotel hier langs de doorgaande weg is compleet volgeboekt. Ik ga zometeen lekker eten en met een boek op tijd naar bed. Nog 4 dagen fietsen !

km. vandaag 59, totaal 1009.

weer : wolkje zonnetje, veel wind. temperatuur 20 - 25 graden, dus in de bergen duidelijk frisser

1. Cobie Kootje:
    3 juni 2017
    Wat heb je weer een prachtig verhaal en veel meegemaakt. Leuke foto's vooral die met 4 mannen Heel veel succes verder en vooral veel plezier.
  2. Martin:
    3 juni 2017
    Het was weer een leuk/ mooi verhaal met dd nodige ontmoetingen. Hopenlijk heb je de volgende nachten je hotels gereserveer. Rond om SdC zou het wel eens druk kunnen zijn. God bless you