Ourense - Vila de Cruses

6 juni 2017 - Vila de Cruces, Spanje

IMG_1220 dinsdag 6 juni

Gisteren inderdaad Italiaans gaan eten, ja ik weet dat dit eigenlijk niet hoort, maar ik moet zeggen ik heb heerlijk gegeten. Daarna met boek naar bed gegaan. Vanmorgen op tijd opgestaan, alles ingepakt en op de fiets gedaan voor het ontbijt. Om 8:15 vertrokken, er stond immers een lange klim van 40 km op de planning voor vandaag.

Deze keer eens geen moeite om de route door de stad te volgen, binnen een 20 minuten was ik in de buitenwijken. Veel belovend dacht ik. Ik twijfelde tussen een stuk onverhard volgen of gewoon de doorgaande route. Had ik nou maar voor het laatste gekozen. Ik ben ergens van de route geraakt en ik denk dat ik ongeveer 8 km omgereden ben. Dat schoot dus niet op. Toen ik eenmaal weer op de juiste weg was bij een restaurantje koffie gedronken, deze werd geserveerd met mini croissant en cakeje voor EUR 1,00  heerlijk. Ik had sinds gisteren een rammeltje in mijn fiets en dat werd met de km erger. Dus eerst maar eens daarnaar gekeken, ik wil wel met een hele fiets aankomen in Santiago. Na een tijdje zoeken kwam ik er achter dat mijn ketting spanning te los was, dus kleine aanpassing gemaakt en rammelvrij weer op pad.Volgende tussenstop bij het klooster in Oseira. Toen schoot het klimmen al op en uiteindelijk om 15:15 boven aan de top. Maar toen was ik dus pas op de helft !!!!  Galicië is een streek die erg groen is en erg aan Zuid Duitsland of Oostenrijk doet denken. Zelfs de koeienbellen zijn hier hoorbaar! Om 19:00 aankomst in Vila de Cruses, dus booking.com app geopend, daar kun je dan nl opzien hoe te fietsen naar je accommodatie , super handig ! Tot nu toe dan.....want op de locatie aangekomen geen Casa de Gines. Ik heb de straat wel 4x heen en weer gereden, maar helaas. Toen maar een dame aangesproken en zij wist gelukkig waar het was, 4 km verder op !!!!!!

Uiteindelijk dus om 19:45 aangekomen, en wat is het hier mooi. Een kamer in een 300 jaar oud gebouw, met prachtige tuin en zwembad. Helaas was het al te laat om te zwemmen, maar nog wel even lekker in de tuin gezeten. Er is heerlijk voor me gekookt en morgen om 9:00 wordt het ontbijt in de tuin geserveerd. Dat Wordt iets later vertrekken dan gepland, maar ach, het is nog slechts 40 km , waarvan de eerste 15 km naar benden zijn, daarna   korte  klimmetjes en afdalingen. Komt goed.

Km : 105 totaal 1236

Weer: s morgens bewolkt en vanaf 11:30 wolke zonnetje , vanaf 15:00 strak blauw. Temperatuur 13 graden oplopend naar 20

1. Martin:
    6 juni 2017
    Weer een mooie tocht gehad, ondanks de langere afstand. Mooi gedaan. Succes morgen.
  2. Tineke De Jong:
    6 juni 2017
    Goed gedaan, laat je maar lekker verwennen!
    Succes voor de laatste loodjes
  3. Cobie Kootje:
    7 juni 2017
    Krijg steeds meer respect voor je. Bergje op, bergje af en nog even je fiets repareren, geweldig!! Fijn dat je na al je inspanningen een slaapplaats had in een mooi oud gebouw. Even ontspannen. Succes met nu dan wel de laatste loodjes.