Sarreaus-Ourense

5 juni 2017 - Ourense, Spanje

IMG_1210Maandag 5 juni

Gisteren avond lekker gegeten; kabeljauw in knoflook olie uit de oven, sla , brood en  flan ( pudding) toe. Op tijd naar bed gegaan, en lekker een boek gelezen. Ik had de wekker wat later dan anders gezet, pas om 7:45, maar toen die af ging checkte ik de temperatuur buiten en die gaf 6 graden aan. Dus nog lekker onder mijn dekbedje gebleven en mijn broodje opgegeten en verder gelezen. Om half 10 was het 13 graden en besloot ik om te vertrekken. Het hotel lag 5 km van de route af en die moest ik eerst weer terug omhoog fietsen om op de route te komen. Dus geen kou gevoeld. In het dorp was een pelgrimscafe en ik besloot eerst een kopje koffie te nemen, voordat ik verder ging. En daar was ik achteraf heel blij mee. Wat een bijzondere plek. De eigenaar vraagt iedere pelgrim om op een st jacobsschelp datum en naam te zetten en die hangt hij dan op een plek in zijn cafe op. ( nieuwsgierig hoe dat eruit ziet ? Check de foto's )

Uiteindelijk dan toch aan de route van vandaag begonnen. Het werd stukje bij beetje warmer, dus lange broek voor 3/4 vervangen en later mijn vest ook in de tas gedaan. Echt warm werd het niet, maar ik denk 20-22 graden. Prima fietsweer dus. Vandaag van 1100 meter via korte klimmetjes en afdalingen naar 100 meter afgedaald. En dat betekent dat ik om 15:00 al in Ourense aankwam. Onderweg wel wat gedronken, maar niets kunnen eten, dus eerst lunch op een terras.  Het hotel ligt in het centrum van de stad en heeft in de parkeergarage een plek voor fietsen gereserveerd. Het is een luxe hotel, waar vnl zakenlui zitten, dus ik val een beetje uit de toon.  Ourense blijkt bij nadere inspectie niet een bijster interessante stad. Het heeft een klein historisch centrum, waar ik al snel uitgekeken was. Jammer, ik had wellicht beter iets verder kunnen fietsen. Morgen moet ik namelijk 85 km fietsen en die afgedaalde meters weer omhoog ! Het ontbijt is vanaf 7:30 morgen, dus ik wil proberen om 8:00 op de fiets te zitten.  Vlakbij het hotel zit een pizzeria en hoewel niet Spaans heb ik besloten om daar te gaan eten vanavond.

km 46 , totaal 1131

weer : 6- 22 graden wolkje zonnetje

1. Emmy:
    5 juni 2017
    Hoi wat leuk al die schelpen en dat dan die van jou er tussen hangt. Morgen nog even er tegenaan. Dan zeg je tegen jezelf ; zo dat heb ik toch maar gedaan. Ik ben in ieder geval trots op je
  2. Cobie Kootje:
    5 juni 2017
    Weer een mooi verhaal en zeker dat van het pelgrimcafé met al die schelpen. Wat kan je trots zijn op jezelf dat je er ook tussen mag hangen. Leuke foto's trouwens. Nog 85 km (een wippie voor jou) succes verder.
  3. Martin:
    5 juni 2017
    Het gaat nu echt opschieten. Leuk idee dat café.
    Hoeveel km mag je nog?