Riolobos- Las Canada's ( bij Hervas)

28 mei 2017 - Hervás, Spanje

zondag 28 mei,IMG_1097

Vanmorgen werd ik wakker met druppels op de tent, de voorspelde regen dacht ik....Maar ik realiseerde me algauw dat het afkomstig was van de groep vogels die in de bomen waren geland !  Dus al eerste tent schoongemaakt en ingepakt. Ik was gelukkig zo wijs om in het restaurant te gaan ontbijten, want de bakker in het dorp was gesloten, zoals later bleek. De camping eigenaar kwam erbij zitten en gaf me aantal tips voor onderweg en raadde een camping aan.

Niet alleen de bakker in het dorp was dicht, maar alles was gesloten. Uiteindelijk in een dorpje koffie gedronken met  een chocolade croissant . Een deel van de route was  onverhard, zodat het niet echt opschoot. Je mag dan blij zijn als je 6-8 km per uur haalt en als je dan ook nog eens verkeerd rijdt ......Gelukkig weer op weg geholpen door een vriendelijk echtpaar, die een stukje voor me uitgereden zijn, omdat de weg erg gecompliceerd was en ook vol gaten en kuilen, die ook voor hun jeep best pittig was. Om 16:00 uur dan eindelijk in een dorpje waar een restaurant open was, dus lunchtijd !

Vandaag de extremadura uitgereden, morgen staan de bergen voor de deur, en ga ik van 500 mtr naar ongeveer 1200 meter klimmen. De camping ligt precies aan de voet van de klim.

O ja momentjes vandaag :

• Bij zacht zand op de weg, druk op je pendalen houden of te wel doorfietsen !
  • Zoals de mountainbikers onder jullie weten, op ruig terrein, trappers op gelijke hoogte houden, anders raak je de stenen, waar je langs rijdt.

Temperatuur 26 graden, droog maar bewolkt

75 km.

1. Emmy:
    28 mei 2017
    ik snap dat je tegen de dag van morgen op ziet. het is een flinke klim. zorg wel dat je genoeg drinken bij je hebt. maar zo maar stoppen gaat natuurlijk niet, dan kom je niet meer op gang. succes maar weer. heel trots op je
  2. Martin:
    28 mei 2017
    Zo weer terug in de bewoonde wereld na 3 dagen zwerven met 6 jongeren over Voorne-Putten. Ook hier in de Voornse Duinen 36 graden knetterende zon en geen wind. Jou verhaal ook leuk te lezen. Stoere trip zo in je uppie en die fijne wegen.
    Die brug op de foto lijkt wel op één van de buckels rond het Oostvoornsemeer.
  3. Marga Gramberg:
    28 mei 2017
    Haha, jij bent al net zo gek ! Je zou mijn grote broer kunnen zijn.