Castilblanco-Monesterio

22 mei 2017 - Monesterio, Spanje

IMG_1035Maandag 22 mei.

Het was helaas niet mogelijk om in het hotel te eten, dus moest ik gisteren avond het dorp in op zoek naar een restaurantje. Op het plein was een bar, waar ze ook kleine hapjes serveerden. Wat er op het menu stond geschreven zei me niet veel, behalve sushi. Niet echt spaans maar daar had ik best trek in. De barman sprak natuurlijk geen Engels, maar volgens mij zie hij zo iets van alles op de kaart beschikbaar behalve de Sushi. Dus bestelde ik naar wat later bleek een aardappelsalade met zalm en brood. Een lekker begin, maar niet voldoende om morgen op te kunnen fietsen. En toen ik nog iets Wilde bestellen bij een meisje , bleek dat zij wel een beetje Engels sprak, en ze vond het maar raar  dat ik nog iets wilde  bestellen, want mijn Sushi was bijna klaar ! Wat bleek, de barman bedoelde dat het een uurtje zou duren, omdat de sushi vers  gemaakt werd.  Hij was heerlijk !

Vanmorgen hoorde ik dat het ontbijt pas om 9:00 geserveerd werd en ik wilde om 8.00 uur vertrekken, dus toen maar zonder ontbijt vertrokken. In het dorp bij het eerste de beste restaurantje ontbijtje gegeten :  thee met een geroosterd ciabatta brood je met beleg naar keuze. Eur 2,00!

De route vandaag bestond uit heel veel klimmetjes en ging gedeeltelijk ook over de wandelroute, dus onverhard. Ik heb een paar keer naar de route moeten zoeken en dat koste veel tijd. Met name in de dorpjes is het zoeken naar de bordjes. Om 15:30 aangekomen bij de geplande camping. Helaas hek dicht, maar wel een telefoon nummer , dus gebeld. De camping was wel degelijk open kreeg ik te horen, maar de receptie ging pas weer om 16:00 open. Er was een ander hek dat ik kon openen en ik moest maar, alvast een plaatsje uitzoeken. Dus zo gezegd zo gedaan, tent opgezet, spullen afgeladen en toen op zoek naar een douche.Helaas toiletgebouw op slot. Ik dacht nou dan doe ik de was maar alvast,..... Geen water uit de Kraan. Na 2 uur was er nog niemand en toen heb ik besloten de tent maar weer in te pakken en een hotel te zoeken in het plaatsje 8km verder op .Ik hoop maar de de andere campings die in de planning staan wel gewoon open zijn, want anders heb ik 15 kg bagage voor niets meegesleept (kook spullen, matje,slaapzak, tent)Ondertussen lekker gedouched, en zo op zoek naar eten.

• O ja momentjes van vandaag : wat je afdaalt moet je weer om hoog, omdat je eind bestemming nu een maak op hoger niveau ligt
  • als je dat je bijna boven bent, blijkt na de bocht de klimmetjes gewoon door te gaan
  • Ik ben er helaas nog steeds niet uit wat lastiger is, constant op en af, of vals plat die zo Vals is dat je snelheid nog maar op 6-8 km ligt.
  • Weer : zonnig 34 graden
  • afstand 75  km .Totale  afstand 151 km

1. Emmy:
    22 mei 2017
    zo , je hebt weer veel beleefd vandaag. wat een gedoe met die camping. hopen dat het de volgende keer beter gaat. en wat makkelijker route
  2. Martin:
    22 mei 2017
    Het blijft Zuid-Europa.
  3. Jolanda:
    23 mei 2017
    Heerlijk om te lezen en zo op de hoogte te blijven van je reis! :-)
  4. Emmie:
    23 mei 2017
    "Mańana mańana" en Siësta...welkom in Spanje ;-)