Caceres

26 mei 2017 - Cáceres, Spanje

IMG_1077Vrijdag 26 mei

Het is niet te geloven ,maar vandaag een week geleden ben ik vertrokken. De tijd vliegt. Hoewel ik moet zeggen dat vandaag , de rustdag, niet zo snel ging.

Vanmorgen eerst naar het oude centrum gegaan, in tegenstelling tot de andere stadjes die ik bezocht heb geen Romeinse, maar Moorse invloeden. En dat geeft weer een compleet andere sfeer. De winkels waren allemaal gesloten vanwege een plaatselijke feestdag en daar had ik helaas niet opgerekend.Ik heb wel een bakker/ koditorei gevonden,dus brood was geen probleem, helaas wel de hamer die ik vandaag wilde gaan kopen. Gisteren is die bij het opzetten van mijn tent in twee stukken gebroken en ligt nu in de vuilnisbak. Ik hoop nu maar dat ik morgen langs een bouwmarkt of iets kom.Vanmiddag met boek bij het zwembad geluierd en met een aantal Nederlanders gesproken. zij wisten mij in ieder geval te vertellen dat de camping bij Salamaca een prima plek is, en daar sta ik over 4 nachten.

Vanavond naar de stad gereden om bij het jaarfeest een kijkje te gaan nemen, dat bleek een kermis / braderie te zijn. Niet helemaal mijn ding, maar ik heb er lekker rondgeslenterd en mensen gekeken. Vooral een tijdje bij een dansvloer waar veel ouderen de paso doble dansten. Ik moet zeggen dat het er een stuk beter uit zag dan die paardenstappen, die ik geleerd heb !

Ondanks rustdag toch nog 29 km gefietst, maar wel lekker zonder bagage.

totaal nu 425 km

1. Emmy:
    26 mei 2017
    Lekker zo"n rustdag, hier is het morgen bloedheet dus blijf ik lekker thuis. succes voor morgen.
  2. Conny:
    27 mei 2017
    Liever op zoek zijn naar een hamer dan zelf de man met de hamer tegenkomen.
    Veel plezier nog.
  3. Emmie:
    27 mei 2017
    Een vuistgrote steen doet ook handig dienst als hamer... Suc6 en plezier weer vandaag!