Dag 14 Jels - Kruså

16 augustus 2022 - Kruså, Denemarken

Gisteren avond een onverwacht genoegen .een Nederlands echtpaar op het trekkersveld en de vraag of ik zin had om mee te eten, ze ging Chili maken en er was vast genoeg voor 3.  Het werd een gezellig avondje, met zoals gebruikelijk veel uitwisseling van tips.

Mijn tent stond in de schaduw dus vanmorgen weer nat ingepakt. Ik moet nog 130 km fietsen tot Schleswig  en vandaag rond de 80 km, dus om half 9 vertrokken. Plan om net als gisteren een paar lange pauzes te nemen. De eerste na ongeveer 20 km.  Koffie met lekkers bij de bakker, daarna zou het lang duren voor er weer een koffie mogelijkheid zou zijn. Ik ben Vojens best veel tijd verloren, omdat ik daarna problemen had met het oppikken van de route.  De schrijver van het routeboekje heeft af en to zulke onduidelijke beschrijvingen gemaakt.
Ik fiets de route andersom dan hij in eerste instantie geschreven is en het lijkt wel of hij thuis achter zijn bureau de omgekeerde route heeft beschreven.

Wat mij ook enorm vertraagd heeft vandaag zijn de onverharde paden. Het grootste deel was grind en stenen, dat betekent dan 8-10 km per ipv 14-16.

om half 6 kom ik op camping aan 5 km voor de Duitse grens. Moe zet ik mijn tent op en na een verfrissende douche volg ik de tip van de eigenaar op en ga naar de pizzeria. Terug ben ik meteen naar bed gegaan, ik kon de moed niet opbrengen om  mijn blog te schrijven. Wat mij een paar appjes opleverden of het wel goed met me ging 😉

1. Martin:
    16 augustus 2022
    Het blijft een trip met hindernissen. Straks is de grens met Duitsland ook nog dicht. Geen personeel.
    Succes.
  2. Cobie Kootje:
    16 augustus 2022
    Was ook vreemd geen verhaal gisteravond. Maar ik dacht, geen bericht, goed bericht. Je was gezellig op visite, leuk hoor!!!
    Verder zit het je niet mee slechte wegen, route die niet goed is.
    Maar komt goed!!
    Goede reis verder.
  3. Hellen:
    16 augustus 2022
    Hallo Mar fijn dat je een gezellige avond had
    Vervelend met de wegen en route, maar goede reis verder liefs Hellen
  4. Emmy:
    16 augustus 2022
    Wat een reis he? Leuk dat Nederlandse echtpaar .dat was aanschuiven. Nog een zware rit voor de boeg .Hopen dat je het haalt. Succes maar weer gr.
  5. Emmie:
    18 augustus 2022
    Leuk dat soort onverwachte ontmoetingen!
    Wel goede sociale controle hier 🙂
    Schiet nu wel op, suc6 nog!