Dag 16 Missunde

17 augustus 2022 - Missunde, Duitsland

Vanmorgen afscheid genomen van 4 andere toer fietsers. Gisteren avond met z’n  allen aan de houten picknick tafel gezeten. 2 mannelijke solo reizigers en twee jonge dames. Allemaal net aan hun trip naar Noord Jutland begonnen. Om half 11 reed de laatste weg en ben ik maar eens gaan bedenken wat ik zou doen vandaag. In Duitsland zijn er nog steeds veel winkels en terrassen waar je niet kunt pinnen, ondenkbaar, maar waar, dus ik ben door mijn contante geld heen. Ik besluit om op de fiets naar Eckersdorf te gaan , 12 km verderop, om te pinnen.

Daar realiseerde ik me waarom het zo lastig was om een overnachting plek te vinden, ik zit aan de Ostsee (Kielerbocht) en het is nog steeds hoogseizoen.  Eckersdorf was overspoeld met Duitse toeristen, wel een gezellige boel, terrassen vol en de jachthavens gevuld met zeilboten. Na een koffie, en wat rond wandelen  had ik het wel gezien en ben terug gefietst.

De temperatuur vandaag was prima rond de 23 graden, maar de bewolking werd in de loop van de middag steeds dikker. Helaas wordt er regen voorspeld die ieder moment kan beginnen en aan houdt tot morgen een uur of 10. Ik hoop dat ik mijn tent toch droog kan inpakken.

extra haringen bijgezet en zoveel mogelijke losse rommeltjes weer ingepakt. Nieuw boek gedownload , Laat die regen en wind maar komen, ben er klaar voor 🤣

Vanavond maaltijd salade gegeten (gemaakt door Silke, de camping eigenaresse) en yoghurt toe.

1. Emmy:
    17 augustus 2022
    Hoi. Je moet toch nog naar Schleswig? Het gaat nu opschieten dat je weer thuis komt . Nog 1 dag en je rit met de bus gaat beginnen. Succes🚴‍♀️👍
  2. Martin:
    17 augustus 2022
    Je klinkt in elk geval weer strijdbaar. Dus kop op voor de laatste loodjes. We drukken de duimen.
  3. Cobie Kootje:
    17 augustus 2022
    Weer met plezier je verslag gelezen, leuke mensen ontmoet, op de foto te zien.
    Toch nog ff op de fiets al is het om geld te kunnen pinnen. Hoop dat het verder meevalt met de regen en dat je de tent droog kan inpakken.
    Dan rest nog de busreis. Succes verder
  4. Hellen:
    18 augustus 2022
    Vervelend dat je nu ook nog oorpijn hebt maar nog even de laatste loodjes.
    De omgeving is prachtig op je filmpje te zien
    Succes verder