Dag 18 Hamburg - Rotterdam

22 augustus 2022 - Rotterdam, Nederland

Mijn laaste avond ( donderdag ) niet meer op pad geweest.  De wijk rondom het Centraal station in Hamburg was niet uitnodigend om als vrouw alleen 's avonds over straat te gaan. Dus redelijk op tijd naar bed gegaan , om Vrijdag lekker vroeg aan te schuiven aan het ontbijt en nog een paar uur in de stad te dwalen.

Wat ik van Hamburg gezien heb, was niet van dien aard dat ik denk, hier moet ik nog eens een city trip naar plannen. Nou moet eerlijk zeggen dat het zwaar bewokt was, was  een stad al snel erg grauw maakt. Ik moest voor 12 uur uitchecken , dus daarna nog een uurtje in de lobby zitten lezen, voordat ik naar het bustation ging.

Daar bagage afgeladen in in mijn flightbag verpakt,   Fiets achterop de bus en daar gaan we.

fiets op flixbus

Het is 3,5 uur rijden naar Groningen, de eerste stop plaats in Nederland, helaas volgden daarna, Amsterdam Sloterdijk, Schiphol , Den Haag en ja hoor uiteindelijk ook Rotterdam. Met een half uur vertraging om 23:00 , een rit van 7 uur , incl  enkele stops om de benen te strekken.  Het laatste stukje naar huis gefietst. Het grootste deel van reis mijn boek gelezen en naar buiten gestaard.  Maar ook  deze bizarre  reis nog eens in mijn gedachten na gegaan.

Voor iedereen die mij al langer volgt weet het, er volgt nog 1 bericht om deze reis af te sluiten.

Liefs Marga

1. Martin:
    22 augustus 2022
    Zo die zit erop. Bedankt voor de tip om Hamburg maar over te slaan.
    We zien elkaar vrijdag?
  2. Marga Gramberg:
    Ja, tot vrijdag
  3. Tineke De Jong:
    22 augustus 2022
    Inderdaad Marga, bizarre reis. Die zal je niet snel vergeten...
  4. Cobie Kootje:
    23 augustus 2022
    Bedankt voor al je verhalen.
    Het was een reis met hindernissen, het kan alleen de volgende reis maar beter worden.
    Groetjes