Vamvakes- Leicheo ( bij Corinthe)

12 september 2017 - Lechaio, Griekenland

IMG_1778De wekker ging vroeg vandaag, we wisten dat we eerst op de camping flink omhoog moesten  klimmen, maar ook meteen na het dorp een klim van zo'n 8 km.

Om 8:30 waren we ingepakt en klaar voor onze eerste klim vandaag. Helaas zonder behoorlijk ontbijt, want op de camping was niets meer te krijgen. dus meteen stop bij de bakker , waar we ons tussen de Griekse werkmannen in de schaduw propten. We hadden moeite om snel op gang te komen, dus uiteindelijk om 10:00 begonnen we aan onze beklimming. De  eerste 3 km ging redelijk, maar daarna lieten mijn longen/ conditie het behoorlijk afweten en ging het erg langszaam. Veel stoppen en op adem komen. Maar de aanhouder wint en uiteindelijk kwamen we op de top die overigens pas na 11 km kwam. En dan is de beloning een heerlijke afdaling van 15 km, met onderweg prachtige uitzichten. En een overheerlijke Griekse lunch op een terras.

Om meteen na een half uur afdalen alweer een terras op te zoeken in Loutraki aan de kust voor een Capuchino. De wind is nog steeds stevig en helaas hadden we hem het laatste stuk tegen ! Metteen boodschappen gedaan, voor een camping maaltijd.

De camping ligt aan het strand, maar door de wind, hielden we het daar maar 5 minuten uit, dus gewoon lekker bij de tent gebleven.

34 graden, 55 km gefietst.IMG_1770

1. Hellen:
    12 september 2017
    Zo te horen een mooie reis Marga maar wat vervelend dat je longen en je condite nog niet zo goed is. Heel veel plezier in Loutraki! Groetjes xx
  2. Emmy:
    12 september 2017
    Hopen dat je conditie weer beter word. maar het ziet er in ieder geval goed uit allemaal.
  3. Martin:
    Poeh heftig.
  4. Jessica van Dijk:
    Ja dat pleintje! Heel herkenbaar 😁 lekkere moijitos daar 😉
  5. Cobie Kootje:
    13 september 2017
    Denk dat het wel meevalt met die conditie! Over wind gesproken, terwijl ik je verhaal zit te lezen vliegen hier de stoelen door de tuin. Goede reis verder.
  6. Tineke en Jan:
    13 september 2017
    Hoi marga, ik val er nu pas in.
    Is weer pittig allemaal, maar wel gezellig met zijn tweetjes.
    Succes en veel plezier!