Leicheo-Kaliani

13 september 2017 - Stymfalia, Griekenland

IMG_1770Vanmorgen net na zonsopgang  kopje thee op het strand gedronken, erg aantrekkelijk om op de ligstoel te blijven, maar helaas , tijd om door te reizen.  Na 5 km al onze eerste stop bij de bakker voor een ontbijt en meteen maar brood gekocht voor de lunch, de tocht vandaag gaat het binnenland in en er zijn niet veel dorpjes die we paseren. Bij Zevgolateo krijgen we gezelschap van een hond die ons adopteert als nieuwe baas en hij rent vrolijk met ons mee. km na km. Na 10 km, ziet Linda een soort van taverna en stelt voor om daar om water te kopen voor onze bidons. De taverna was gesloten ,maar de de vriendelijke Australische Griek gaf ons gratis een fles. We raakten in gesprek en voor het wisten zaten we op zijn balkon, aan een verukkelijke lunch van groente ,brood en sardientjes uit de oven. en de hond,........ wachtte keurig buiten op ons. We vroegen Toni om de hond drinken te geven, het was zo warm. Na twee uur moesten we echt opbreken, maar niet zonder zijn adres in Australie en 2 gekoelde flessen water, maar betalen nee dat mocht niet !

Dus veel later dan gepland weer op stap. En nog steeds bleef de hond bij ons. Om 3 uur na veel geklim aangekomen in Nemea, waar we de opgravingen wilde bezoeken. De hond wilde mee naar binnen en dat mocht natuurlijk niet, dus bleef hij achter op de parkeerplaats. Na ons 30 km gevolgd te hebben ging hij wat mank lopen en we wilde niet het risico nemen dat hij zich zou verwonden of neer zou vallen dus hulp gevraagd bij de ingang, waar een Grieks/Engels stel ons wel wilde helpen. Ze overtuigden de receptionst dat de hond even naar binnen moest, zodat wij snel konden vertrekken, en als we weg waren zouden ze hem weer los laten. We vonden het niet zo fijn idee, maar we zagen geen andere keus,we hadden nog 30 km te gaan !

15 km voor ons hotel, zat ik op adem te komen van de lange klim, toen er een busje stopte, we vroegen of we een stukje mee de berg op konden, wat geen probleem was, dus fietsen erin en rijden maar. Demitrios was onderweg naar de jaarmarkt die daar in de buurt gehouden werd en dropte ons wel bij ons hotel !!!!

Op het terras van onze cottage ons brood van de lunch gegeten om daarna alsnog even bij Dimitrious op de jaarmarkt te gaan kijken.

Ongeloofelijk hoe vriendelijk en behulpzaam de Grieken zijn.

Vandaag uiteindelijk 60 km gefietst, een lange vermoeiende dag 35 graden. 0-600 meter.

1. Emmy:
    14 september 2017
    Hallo, wat leuk van die man dat jullie daar mochten eten. ook het verhaal van die hond, zielig hoor. gaat het wat beter met je ? Op naar jullie volgende verhaal. Succes ! ook weer leuke foto"s
  2. Martin:
    15 september 2017
    Mooi verhaal. Gave ontmoetingen. Maak je niet mee in een all Inclusive, succes vandaag (15/9).
  3. Cobie Kootje:
    15 september 2017
    Weer zitten genieten van je verhaal. Wat een leuke ontmoetingen!
    Goed van jullie om die hond achter te laten, voor jullie niet leuk, maar voor de hond wel beter. Prachtige foto's trouwens.