Megara- ag.Sotira

11 september 2017 - Vamvakes, Griekenland

IMG_1761Na een heerlijk ontbijt vanmorgen om10 uur vertrokken. We hadden een beetje moeite om de route weer op te pakken. In een stad is het altijd maar weer afwachten, of je aanknopingspunten in het route boekje kan plaatsen.De vriendelijke receptionist vertelde ons dat hij diezelfde route regelmatig heeft gefietst en dat we moesten oppassen voor de (zwerf) honden. Daar werden we niet echt blij van , maar geen loslopende hond gezien ! de route ging langszaam maar zeker omhoog over een lengte van zo'n 15 km en daalde binnen 7 km weer af naar de andere kant van de kust.

Een prachtige rit. Vooral de laatste 15 km was langs de kust. Ik had uitegrekend dat we na onze koffiestop we nog zo'n 20 km moesten fietsen, maar we werden helemaal blij toen we al vrij snel een bord met 5 km zagen,....... Helaas 5 Griekse km's. de 20 klopte gewoon. De camping bleek voorbij het dorp te liggen, en de beloning van de dag was , omhoog fietsen, om op de camping weer sterk af te dalen naar ons plekje op de bergwand, met uitzicht op zee.

Wat een prachtige plek, prive strandje ( geen andere gasten)  ,palmen  rieten dak,. De rest van de middag heerlijk geluierd en in zee gezommen. Met tegenzin besloten we aan het eind van de middag naar de supermarkt de lopen. Endan blijkt alweer dat de Grieken super vriendelijk zijn, een dame bood aan om ons met de auto te brengen en daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen !

een heerlijke campingmaaltijd gegeten, pasta met room, groenten en stukjes gerookte spek.

Vermoeid rolde ik om 22:00 uur mijn bed in, mijn conditie is nog niet wat het hoort te zijn en viel snel in slaap, todat de Meltemi ( griekse variant van de Mistral) om 24:00 opstak en die zorgde voor een schuddende tent en onrustige nacht.

33 graden , 47 km

IMG_1757

1. Emmy:
    12 september 2017
    Wat een mooi plekje. ook heerlijke temperatuur. hier krijgen we morgen de 1e herfststorm. leuke foto"s ook. zo te zien hebben jullie het erg leuk samen. gr
  2. Cobie Kootje:
    13 september 2017
    Om jaloers te worden, wat een prachtige plek, nou dat hebben jullie wel verdiend na zo'n fietstocht. Hoop voor jullie dat de Meltemi inmiddels is gaan liggen. Wij hebben hier ook een soort Mistral/Meltemi/Tramontana/Sirocco Hier noemen ze het code geel haha. Veel plezier verder,