Palma del Rio - Córdoba

20 mei 2019 - Córdoba, Spanje

De dag goed begonnen, beetje uitgeslapen en een heerlijk ontbijt. Drew kreeg gisteren avond een bericht van een oud collega, of hij zin had om naar zijn huis in Almería te komen.

Hij twijfelde, maar heeft toch besloten om dat te doen, en dat betekent dat hij om Granada niet mis te lopen de route andersom gaat doen.  Dus voor nu afscheid genomen, maar onze wegen kruisen elkaar dus later weer. Maar of ik me wel iedere dag wilde melden........

349793C3-FC68-48E1-A2D9-E10642A160FA

Route vandaag was op papier 60 km, maar het werden er uiteindelijk 72.  Niet verkeerd gereden, maar ik moest moeite doen om ergens te kunnen lunchen. Vanmorgen waren nl alle winkels dicht, plaatselijke feestdag, dus geen brood en fruit.

Het was warm, 34-36 graden en de zon brandde flink, helaas was ik nog beetje verbrand, dus shirt aan.

Vandaag ook eerste ‘echte ‘ klimmetjes gehad, waaronder 1 van 15 % !  Er stond aan de voet geen bord, dus toen ik eenmaal stond uit te hijgen op de top en het bord daar zag, was ik best trotst dat ik die was omgefietst.

Eind van de middag was ik in het industrie terrein van Córdoba en ik was  teleurgesteld dat ik toen nog 7 km naar  de camping moest. Maar iedere keer ben ik weer verbaasd, hoe goed je zo’n stad wordt ingestuurd, nu ook weer een onverhard pad dat de rivier volgde en je ineens ongemerkt in de stad bent. Daar eerst maar stuk gaan lopen met fiets aan de hand.

De camping steld niet veel voor, ligt wel in de stad en dat is handig voor mijn rustdag voor morgen.

Zit nu mijn blog in een restaurant te schrijven en geniet van een heerlijke maaltijd.

B4AFC17D-E57A-4225-B161-19611CD5531F

1. Emmy:
    20 mei 2019
    Geniet maar van je rustdag morgen. Het is in ieder geval mooi weer
  2. Martin:
    21 mei 2019
    Best wel stoer allemaal. Geniet van morgen.
  3. Jos:
    Lekker klimmetjes 15%. En dat met bagage... topper
  4. Cobie Kootje:
    21 mei 2019
    dat was een pittig dagje, fijn dat je morgen een rustdag hebt
  5. Tineke De Jong:
    21 mei 2019
    Goed gedaan nicht, je had wel een lekker maaltje verdiend. Fijne dag morgen.