Antequera - El Chorro

1 juni 2019 - El Chorro, Spanje

Vanmorgen dus lekker rustig aangedaan.

Uitslapen lukte niet echt, maar wel uitgebreid ontbeten en nog 2 uurtjes aan het zwembad gezeten. Om half 12 uitgecheckt en een half uurtje erover gedaan om op de route terug te komen. Niet dat het zo ver was, maar Antequera ligt tegen een berg aangeplakt en heeft een wirwar van straatjes. Als je in Google Maps voor autoroute kiest, wordt de afstand ineens 3x zo lang, allemaal 1 richtingsverkeer, kies je voetganger, dan kom te trappen tegen, en het is mij nog steeds niet gelukt om met een fiets van 18 kg + 26 kg bagage trappen te lopen. 😏

Zoals het routeboekje aangaf, eerst 5 km klimmen. Dat betekent dat toen ik eenmaal die klim achter de rug had, ik al anderhalf uur onderweg was. En plaspauze nodig had. Bij het eerste en enige restaurantje dat ik tegenkwam gestopt; ik had mijn fiets nog niet geparkeerd of er komt een man al pratend en joelend naar me toe. Juan, ( zo heet hij dus) had mij gisteren ingehaald op die 11% klim en was verbaasd mij daar te zien. Het bleek het restaurant van zijn broer en ik werd aan iedereen voorgesteld als die stoere Magaretha waar hij gisteren avond tijdens het eten over sprak.

Je begrijpt al dat ik hier niet in 5 minuten weer weg was 😁

Ik deed  er sowieso  langer over dan ik van te voren bedacht had, er stond een harde warme wind, die steeds van voor of zij kwam. En als je afdaalt doe je dat niet constant, er zitten dan ook klimmetjes tussen in, die je normaal gesproken grotendeels op gaat door de snelheid, die je naar benden opbouwt, maar ja als je zware wind tegen hebt......

De officiële route gaat om een berg heen, maar je kon het ook afsnijden met een fikse klim en afdaling. Dus koos ik voor het laatste..... en dat was zwaar, maar pakte heel goed uit, omdat ik onderweg, onverwachts mijn hotel tegen kwam.

F7AFB88A-D2A0-4CE3-BAAD-51AEF734314A

Eerst geluncht en daarna aan het zwembad in het zonnetje gezeten.

6E59A266-F00B-4BFE-8B13-117635064CCC

Morgen alweer de laatste dag, voordat mijn tocht richting de luchthaven gaat.....