Alfernatejo - Antequera

31 mei 2019 - Antequera, Spanje

Vanmorgen heerlijk bruin brood gegeten ! Dat is nu het voordeel om bij Nederlanders te gast zijn. Gisteren avond super gezellig gehad, was leuk om tafel gezelschap te hebben.

Boek had ik gisteren uit en daar was Barbara heel blij mee, resultaat minus 1 kg 😁.

De route voor vandaag was niet lang, maar had een veininige klim van 8 km,waarvan de helft 11 % !  De laatste zware fietsdag van deze tocht.

3C59D754-2A2A-4D1E-AEAD-F5279EC92401

Het was warm vandaag en extra warm omdat ik lange mouwen aan moest en drie kwart broek. Gisteren zo verbrand, dat het niet verstandig was om kort te gaan.

In  Villanueva pauze ingelast, XXL pauze... allereerst om moed te verzamelen voor de rest van de 11% klim, maar ook omdat er een Nederlands echtpaar naast me zat op het terras. Zij wonen sinds 3 jaar hier en ff gezellig gekletst. Ik heb de KLim gered en ben best trots. Moest 3x stukje lopen, maar dat kwam voornamelijk omdat ik dan wilde drinken en dat gaat niet tijdens zi’n stijle klim, probeer dan maar weer op te stappen, dat valt niet mee 😏

vandaag kamer geboekt in 5* golf / spa hotel, lekker luxe. Was wel grappig om daar aan te komen en fiets te parkeren tussen al die dure auto’s.

6A87A37C-CDAB-4806-8C79-37E16F726D1E

Na een duik in het zwembad, wandeling gemaakt door het stadje, daarna me in een jurkje gehesen om aan te schuiven aan het diner.

Morgen lekker uitslapen, 35 km , 5 km klimmen en 30 af, makkie dus. Ga denk ik eerst morgen hier nog lekker zwemmen, check out is om 12:00, tijd genoeg.

1. Renata:
    lekker luxe !
  2. Zorro:
    31 mei 2019
    Ha Mar, het goede nieuws is dat je nog maar 2 dagen hoeft te fietsen en daarna gewoon bruin brood kunt eten, want dan ben je weer in Nederland 😂. We missen je enorm in Nederland, maar dan aub niet met lange mouwen en driekwart broek 😩
  3. Emmy:
    31 mei 2019
    Na zo'n klim is het fijn om lekker het zwembad in te duiken. Geniet maar van de luxe. Het vakantiegevoel.
  4. Martin:
    31 mei 2019
    Goed gezelschap op het bankje. Leuk ‘hotelletje’ trouwens.
    Morgen (1 juni) schijnt het hier ook bloedheet te worden + 30 op sommige plekken.
    Ik zal er best last van krijgen. Omgeving Posbank met aantal maten 16 km lopen ter voorbereiding op de huttentocht begin juli. Je hoort ervan in de volgende bericht. Geniet even van de luxe. Grtz.
  5. Tineke De Jong:
    31 mei 2019
    Pittige dag met passende beloning. Goed gedaan!
  6. Cobie Kootje:
    1 juni 2019
    Geniet lekker van je hotel met zwembad. Heb je verdiend, zeker na die pittige rit.