Granada- Embalse de los Bermejanes

29 mei 2019 - Pantano de los Bermejales, Spanje

Vroeg opgestaan en alles weer ingepakt. Om 8:15 klaar voor vertrek, op naar het leuke koffie tentje waar ik gisterenmiddag was. Alweer lekker ontbeten. Ik begin al aardig de lokale eetgewoontes over te nemen. Ontbijt buiten de deur, laat lunchen met tapas en avondeten om 21:30. Ik geniet ervan om tussen van al die zaken- en werklui, kantoor dames en huismoeders met kinderen te zitten en zo relaxed mijn dag te beginnen. Om 9 uur dan echt op weg, met de lokale zoet-zoute brioches, de eigenaar mij op het laatste moment nog meegeeft voor onderweg.

Ik moet de hele stad door om de route weer op te pakken en dat kost veel tijd. Maar vandaag ‘slechts’ 50 km, waarvan 20 op, maar goed te doen.

Ik besluit om er een relaxte dag van te maken en in ieder dorp onderweg een pauze te nemen, en dat was dus 3x, eenmaal koffie en 2x cola.

Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat je bij ieder drankje een tapas krijgt.

4B5886BD-4800-4DF9-8607-B7BC055CF689

Zoals hierboven, een vis salade en kroketje op brood. Kan het ook nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om daar de gevraagde EUR  2,- voor te betalen.

Door mijn vele pauzes pas om half 4 op de camping. Deze ligt aan een stuwmeer en nadat de tent op gezet is, met handdoek richting het water. Maar verder dan met mijn voeten in het water kwam het niet, ijskoud water en heeeele grote vissen ! En dat is echt niet mijn ding, ondanks mijn sterrebeeld, vissen.

1E6BFFDB-4F7C-429A-88BD-09B6026C8BD5

Dus verplaatst naar het zwembad, daar hoorde ik dat er nog geen chloor in het water zit, dus ook daar alleen beetje afkoelen, maar niet zwemmen. Tot half 8 daar gezeten en boek uitgelezen.

Door alle tapas en brioches geen lunch genomen, dus vanavond mijn brood met tomaat gegeten.

Nu in de bar van de camping aan de koffie, blog schrijven en route van morgen doornemen.

Ik ben duidelijk aan het afbouwen, nog 4 dagen fietsen, 220 km te gaan, bijna 700 erop zitten.

1. Martin:
    29 mei 2019
    Dat was weer leuk lezen en ik blijf het een stoere onderneming vinden.
  2. Marga Gramberg:
    29 mei 2019
    Je hebt gewoon een stoere nicht ! En daarbij : Hoe ouder, des te gekker ....
    maar daar weet jij ook alles van 😉
  3. Emmy:
    29 mei 2019
    Bij die grote vissen zou ik ook het water niet ingaan. Wel weer mooie foto's. Mooie foto's van Sven gekregen. Even berichtjes gedeeld, succes weer verder gr
  4. Marie-José:
    29 mei 2019
    Een stoere onderneming vind ik het absoluut, je bent niet mijn nicht en zelfs geen verre familie, maar ik ben trots op jou Marga, geniet nog van de komende dagen en (helaas) toch weer tot snel!
  5. Tineke De Jong:
    29 mei 2019
    Het begint toch wel een beetje op vakantie te lijken Marga 😉
  6. Cobie Kootje:
    30 mei 2019
    was weer leuk om te lezen, went gauw hè dat Spaanse leven!
    Fijne reis verder.
  7. Hellen:
    30 mei 2019
    Wat een mooie trip Mar.
    Vind het echt heel stoer dat je dit in je eentje doet hoor.
    Je hebt alweer veel gezien en meegemaakt.
    Veel plezier nog de komende 4 dagen. 🌺😘
  8. Emmie:
    31 mei 2019
    Leuk, die lokale gewoontes.
    Was een een heerlijk ontspannen dagje, zo te lezen 😎