Amsterdam- Alcada del Rio

18 mei 2019 - Soest, Nederland

Eindelijk ! Vakantie is begonnen 😁

Ik heb enorm getwijfeld of ik deze vakantie wel moest doen, het kwam niet echt goed uit op mijn werk, maar ik was er zo aan toe dat ik dus toch vertrokken ben.  Ik heb gisteren wel mijn vlucht gewijzigd,en ga een weekje eerder terug.

Jammer, maar dit geeft me een beter gevoel, meer rust. En dat is veel waard.

Vanmorgen om 3:00 opgestaan. Marcel was zo lief om me naar Schiphol te brengen. Ik merk dat het steeds sneller gaat om daar terplekke mijn fiets in te pakken, ik wordt al een aardige ervaringsdeskundige. 😏

Vlucht was keurig op tijd en na zo’n 20 min. wachten op mijn bagage en fiets, kon ik weer opbouwen. Ook nu weer problemen om mijn banden weer op te pompen, na een half uurtje tobben, arriveren 3 fietsers uit Mallorca en die hebben me op weg geholpen.  Zij gaan naar Porto in Portugal fietsen, nog ff snel wat leuke tips uitgewisseld en yes! Op pad.

D743D03A-CE9C-4C92-BC21-46D746BED28A

Ik ben alsnog de binnenstad omgefietst, ik ben gek op Sevilla en kon het dus niet laten ! Ach die km extra kon er nog wel bij 🙃 cappuccino op terras genomen en toen ik net weer op pad was, werd ik door een andere trekker aangesproken.

Uiteindelijk weer op een terras beland en hebben route tips uitgewisseld.

Drew zoals deze Australiër heet, gaat voor een deel dezelfde route fietsen en we hebben afgesproken om een van de komende dagen keertje samen te eten. Super gezellig.

Het werd toen echt tijd om richting mijn hotel te fietsen, zo’n 30 km verderop.

Halverwege ptsssssss,  Band leeg. Mijn eerste lekke band in 15.509 km Mag dus niet mopperen, maar dat schoot niet op.

Slaap vannacht in een klein maar leuk hotel. Ik moet weer ff wennen aan de prijzen, EUR 30,- per nacht incl ontbijt.

Vanavond voor 5,00 gegeten, kipfilet van de BBQ , patatjes, sla, brood en flesje water. Simpel maar lekker. Buiten de toeristen centra, ouderwets lage prijzen, en mensen zijn hier echt blij met de fooi.

Ik ga vroeg slapen, het is nu 21:20, morgen weer op tijd op, 90 km voor de boeg.