Sevilla

19 mei 2017 - Sevilla, Spanje

Sevilla

Vrijdag 19 mei

Vandaag was het dan zover !  Vertrek naar Sevilla, het startpunt van mijn reis naar Santiago. Eerst nog naar kantoor om mijn werk over te dragen aan een collega die vandaag terug is van zijn vakantie om daarna door Sven naar Schiphol gebracht te worden. Ik vloog pas om half 5 , maar was al 3 uur voor vertrek op Schiphol, vanwege aangekondigde drukte bij de veiligheidscontroles. Maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn dus tijd genoeg om fiets in te pakken en koffie te drinken. Precies volgens schema aangekomen in Sevilla (20:30) fiets reisklaar gemaakt, bagage erop en fietsen !

Volgens Google maps 15 km naar het hotel , eitje dacht ik. Maar buiten aangekomen bleek dat de enige weg die daar komt een snelweg is ! Ik heb gezocht , de weg gevraagd , maar helaas ..... Dus maar 1 optie, doen want volgens een purser, zou er na 1 km een afslag mogelijkheid zijn. Dat klopte gelukkig, een onverharde weg, die ook conform mijn route op Google maps was.  Helaas was dat ook het enige dat klopte, de weggetjes die er moesten zijn , waren er niet en die er waren , bleken vaak doodlopend. maar de aanhouder wint en uiteindelijk , in het donker in de stad aangekomen. Werd bij het eerste stoplicht meteen aangesproken door een groepje  mountain bikers, die vroegen of ik naar Santiago ga, en nadat ik met Si antwoorde  werd er enthousiast gereageerd , bleek dat zij hem ook al eens gefietst hebben. Details begreep ik niet echt , ik moet echt aan mijn Spaans werken, wat ik wel begreep is hun groet : bon Camino!

Om 22:00 na 26 km fietsen aangekomen bij het hotel. Prachtig oud gebouw, met parkeer garage waar mijn fiets in kon, midden in het historische centrum.  En mijn pakketje met gasflesje lag keurig op mij te wachten. Gas mag niet met het vliegtuig mee, maar wel met weg vervoer.

Het koele drank je dat mij door het hotel werd aangeboden moest nog even wachten, helaas bleef de lift tussen de eerste en tweede etage steken en duur de het even voordat ze hem weer aan de praat hadden.

voor het slapen nog even door de stad geslenterd, super gezellig ! Volle terasjes, druk op straat.

1. Conny:
    20 mei 2017
    Hoi Zus, nou dat is nou niet een echt rustig begin. Gelukkig ben je goed aangekomen. Veel plezier, geniet ervan. Xxx
  2. Martin:
    20 mei 2017
    Zo dat is duidelijk geen luchtige start van je trip naar Santiago. Maar er is nooit een gladde weg beloofd. Het is even opgang komen.
  3. Emmie:
    20 mei 2017
    Stoer begin Marga...kan alleen maar beter worden!!
  4. Marga Gramberg:
    21 mei 2017
    Ja dat klopt, ben nu op een plein midden in de stad aan het salsa dansen.