Salamanca - Zamora

31 mei 2017 - Salamanca, Spanje

Woensdag 31 meiIMG_1141

Vanmorgen om 7:15 opgestaan, maar kwam tot de ontdekking dat ik in de schaduw stond van de bomen op het veld naast mij. Niet goed opgelet dus. Nu lijkt dat niet echt een probleem, maar de tent was vochtig van de dauw en aangezien ik vannacht in hotel slaap, wilde ik de tent droog inpakken. Dus tent losgemaakt van het grondzeil en naar het zonnetje gesleept. Uiteindelijk zat ik om 9:30 op de fiets. Ik moest eerst 5 km fietsen om weer naar de binnenstad te gaan om de route op te pakken. Daarbij kwam ik langs het plaza de  mayor, het gezellige plein met terrasjes. En toen dacht ik waarom niet ? Eerst lekker kopje koffie. Op het moment dat ik op het punt sta verder te gaan wordt ik door de man aan het tafeltje naast mij gevraagd of de route bevalt. Wat blijkt ..... ook hij heeft het zelfde boekje op tafel en is alleen onderweg. Alleen fietst hij de route in 8 dagen ! Op de racefiets dan wel, maar toch.Uiteindelijk een half uur later vertrokken met de zekerheid dat hij me later op dag wel ergens zou inhalen.

De route was een beetje saai vandaag, een groot deel ging langs de doorgaande weg, die zoals iedere keer verlaten is, en weinig dorpjes onderweg. Halverwege werd ik inderdaad door Hilbrand ingehaald. We hebben een paar km samen opgefietst en afgesproken om s'avonds samen te eten. Om 16:30 bij hotel aangekomen en eerst lekker uitgebreid gedoucht, haren geföhnd en goed ingesmeerd met aftersun. Want ondanks het feit dat het door de wind niet super warm aanvoelde was ik toch weer een beetje verbrand. Daarna door de stad geslenterd en koffie gedronken.

Om 20:00 uur het Hilbrand op plaza de mayor afgesproken, een beetje vroeg, want zoals eerder gemeld wordt er hier pas om 21:00-22:00 gegeten, maar hij heeft vandaag in een pelgrim auberge ingecheckt, en moet voor 22:00 binnen zijn, want dan gaat de deur op slot. Waar hij pas achter kwam toen hij al ingeschreven was. We hebben hier vanavond regelmatig om gelachen, vooral toen zijn vrouw en 16 jarige dochter belden. We hebben tapas gegeten en ik heb hem keurig voor 22:00 bij de auberge afgeleverd. Hij laat me morgen nog weten hoe hem een slaapzaal bevallen is.... Want een ding is zeker , hij rijdt mij morgen weer met een bloedgang voorbij. Ben ik blij met mijn luxe hotel kamer, met airco en een groot bed voor mij alleen.

Km 75

Weer : wolkje , zonnetje 30 graden

1. Jolanda:
    8 dagen!
    Beter op jou manier. Wel mooi om zo al die mensen te ontmoeten. Mooie reis meid!
    ☀️
  2. Linda Granberg:
    1 juni 2017
    Woop for meeting random cute guys on the road! :) :) :)
  3. Cobie Kootje:
    1 juni 2017
    Beetje late reactie. Wij zijn nu in de caravan in Cromvoirt en valt vaak het internet uit. Maar wat een leuk verhaal en leuke ontmoeting. Ook heerlijk ff een hotel. Goede reis verder.