Figuerela de ariba - pueblo de sanaria

2 juni 2017 - Puebla de Sanabria, Spanje

Vrijdag 2 juni

Vanmorgen met pijn in mijn hart afscheid genomen van Hettie en Ruud. Wat hebben we gisteren veel gepraat en gelachen. Ik heb mijn gasfles bij hun achter gelaten, zij zaten zonder en vliegen pas maandag 12 juni terug. Ze hebben dus alle tijd om nog een extra dag op deze camping te blijven en dat geldt ook voor de camping waar ik vandaag ben. De laatste uit de serie. De rest zijn allemaal hotels.

Ik ben vanmorgen laat vertrokken, moest eerst nog even samen thee drinken en voordat ik weg was , was het al half 11. Gisteren avond in het restaurant van de camping fles water en brood gekocht, maar daar kon ik vanmorgen al iemands hersens mee inslaan. Dus dit alleen als ontbijt genomen en de rest voor de vogels achtergelaten. Er stond vandaag slechts 43 km op de planning, maar met 2 geniepige klimmen. ( en natuurlijk talloze klimmetjes ) De camping lag op 1100 meter, dus het begon met een afdaling, maar...... wat je af gaat moet je ook weer op. Ik hoef vast niet uit teleggen dat als je een afdaling fietst van 5 km met een gangetje van 30-40 km per uur, dat dit in een klim van 3 km omhoog, super zwaar is. ( 12-14 %) ik heb het gered zonder te lopen, maar het was mega zwaar. Hilbrand had me per app laten weten dat er een leuk cafeetje was in Portugal, waar ik zeker een kop koffie moest gaan drinken,maar helaas die was gesloten. Dus geen koffie, maar ook geen eten! In het volgende dorp was een terrasje open, maar die had alleen voorverpakte chocolade broodjes of Chips. 3x raden wat ik dus nam. Meteen na dit dorp een tweede klim van 12 % afvlakkend naar 7%,  maar dan 7 km lang. Ik ben boven gekomen, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Bij aankomst in Puebla de Sanaria eerst een restaurantje opgezocht om nog iets te eten.

De camping ligt aan de rand van het dorp, dus na het opzetten van de tent, douchen en de was ( de standaard routine) rondje dorp gedaan. Genoeg restaurantjes hier, dus dat komt wel goed. Ik zit nu aan de koffie op een terras.

Km :43 totaal 936

Weer : wolkje zonnetje 25-32 graden IMG_1150

1. Marga Gramberg:
    2 juni 2017
    @ Hettie en Ruud, als jullie mijn blog lezen voordat jullie vertrekken , de camping hier is prima en het is een leuk dorp. Enne Hettie, ik heb het gered, dus het lukt jou ook en anders hevel je wat bagage over naar Ruud, dat kan hij wel hebben !
  2. Conny:
    2 juni 2017
    Leuk dat je iedere dag wel iemand tegen komt die dezelfde route rijdt. De reis schiet alweer op.
  3. Martin:
    2 juni 2017
    Heerlijk lees voer en mrt de foto's erbij een lekker verhaal. Respect.