Zondag 27 augustus, verplichte rustdag

27 augustus 2023 - Münster-Geschinen, Zwitserland

Vanmorgen fris en fruitig opgestaan, slapen in een goed bed is toch ook wel weer lekker 😀.
Na een goed ontbijt en een handwas zag ik dat het bijna droog was, dus tijd voor een wandeling. Na een rondje dorp, op zoek gegaan naar het fietspad dat aan de andere kant van de rivier moest liggen. Het begon ligt te miezeren, maar het was heerlijk om te lopen en andere spieren te gebruiken dan de afgelopen 7 dagen. Ik besloot naar het volgende dorp te lopen en daar koffie te drinken en onderweg na te denken wat morgen te doen.
Het weer zou opknappen op maandag, maar dat lijkt nu pas dinsdag te zijn. Wat me overigens doet terug denken aan mijn Barcelona tocht. Daar werd me dat 3 weken lang beloofd door de weersvoorspellingen. 🤣.

De volgende etappe is 36 km en voornamelijk bergafwaarts. Heerlijk, maar daarnaast ook onverhard, grotendeels langs de Rhône. En die combi is met regen niet veilig. Dus tja wat doe je dan ? Nog een nacht blijven? Trein pakken ?
Uiteindelijk Renate om advies gevraagd, zij heeft deze route ook gefietst en op haar aanraden ben ik hem gaan doen. Haar antwoord : pak de trein….. Ze heeft me ook foto’s gestuurd van dit deel, en ze heeft gelijk, prachtig en jammer, maar niet doen !

Ondanks de miezer toch heerlijk gewandeld, en incl koffiestop ruim 4 uur weggeweest. De rest van de middag gelezen, tijd genomen om mijn nagels te doen 🙄, kortom geluierd.

Zojuist weer in het hotel gegeten. Uiteindelijk best een ok dag.

0 km gefietst.
12 km gewandeld

🌧️ 12 graden !!!!

1. Martin:
    27 augustus 2023
    Ja dat zijn ook van die dagen.
    Hier zijn de voorspellingen voor jouw omgeving niet best.
    We lezen het morgen wel.
  2. Cobie Kootje:
    28 augustus 2023
    Lekker geslapen en een heerlijke wandeling gemaakt. Je had andere plannen maar helaas....
    Een luie dag is toch ook wel fijn en je fiets heeft ook een vrije dag!
    Ben benieuwd naar je verdere plannen.
    Succes ermee