Zondag 3 sept Erlach- Solothurn

3 september 2023 - Solothurn, Zwitserland

Deze keer stond de tent wel redelijk in de zon, dus rustig aan opgestart om de tent grotendeels te laten drogen.
Aan de picknick tafel ontbeten met een jong stel dat ook op de fiets onderweg is, richting Lyon. Het grappige was dat zij mij al 2 weken eerder gezien hadden, toen ik hun huis passeerde aan de route bij de Bodensee. Zij zaten op hun terras aan de koffie en zeiden beiden, oh nog 1 week , dan gaan we net als die vrouw ook op pad. 😀

Afscheid genomen van mijn buurtjes en kindjes en om 9:30 op pad. Benieuwd wat de dag vandaag zou brengen.
Ik had verwacht dat het klimmen beetje voorbij zou zijn, omdat ik de rivier de Aare ga volgen, maar daar had ik me toch weer in vergist. Er waren natuurlijk wel stukken langs de rivier, vaak onverhard, maar vaker ging de route meer een eind van de rivier af, wat op en af betekent. Tot 2 x toe een venijnig klimmetje erin, een van 13% en een van 14%. De eerste ging ok, maar die tweede was me net iets te lang en zo’n 20 mtr voor het einde moest ik afstappen en naar boven lopen.
Koffiestop halverwege bij een patisserie met een tuin. Het was een heerlijke fietsdag, niet te warm, lekker windje, afwisselend landschap.
Om 14:15 was ik altijd de camping net buiten Solothurn. Aan de rivier, naast het gemeente zwembad, gratis voor camping gasten en alweer gratis OV kaart. Tent opgezet⛺️ en daarna heerlijk 2 uur bij het zwembad doorgebracht. Ik ben op de fiets het stadje ingereden ( wat fietst dat toch lekker zonder bagage! ) en heerlijk in het stadje rondgewandeld. Alles dicht op zondag, behalve restaurants en terrassen en …. De ijssalon, waar een hele lange rij door de straat heen stond. Dat moet betekenen lekker ijs, maar om nou heel lang te wachten…

Dus lekker verder geslenterd en nergens een supermarkt gevonden die open was. Dus dan maar uit eten. Toen ik net naar de camping wilde fietsen om daar aan het water te eten, zag ik dat er die avond op het plein een salsa party was, tja, dat laat je natuurlijk niet lopen. Dus hop op de fiets, met stop bij de ijssalon, want daar was nu een redelijke rij. Ik moet zeggen , het zou ook de lange rij waard geweest zijn 😋.

Na het eten, weer terug naar het centrum gefietst en heerlijk gedanst. Blijft toch leuk, hoe dansen mensen verbind en hoe snel je als vreemde dan toch op zo’n   feest deel uit maakt van de groep.

Om 23:00 uur terug bij de tent en gezellig met Sven bijgekletst, die eerder vanavond weer thuis gekomen is van een succesvolle trip naar Barcelona. Niet zo succesvol als Parijs, maar hij heeft mooi net onder de top meegedraaid. Leuk ook om te lezen wat ze over hem schrijven. Trotse mama.

55 km

☀️

1. Martin:
    4 september 2023
    Fijn wat te horen. Zo zie je maar dat we je volgen.
  2. Emmy:
    4 september 2023
    Ik zie wel heel lekkere dingen op de foto's. Het gaat nu opschieten dat je weer naar huis komt.
  3. Tineke De Jong:
    5 september 2023
    Leuk Marga, dat dansje heb je mooi te pakken! 💃
  4. Hellen:
    5 september 2023
    Gezellig hoor lekker salsa dansen