Zaterdag 26 augustus Trun - Muenster

26 augustus 2023 - Münster-Geschinen, Zwitserland

Oh oh wat een nacht, het bleef flitsen en gieten! Gelukkig hield mijn tent zich best goed, vanmorgen 1 nat plekje onder mijn matras. Maar het allerbelangrijkste het was droog . Dus snel mijn slaapzak uitgerold en gaan inpakken. De eerste keer deze week dat ik drijf nat ging inpakken. Normaal gesproken laat ik mijn binnen tent erin hangen, maar nu heb ik hem eruit gehaald, zodat hij niet alsnog nat wordt van de buitenkant.
Om 8 uur naar het restaurantje gegaan om mijn bestelde broodjes af te halen en een cappuccino. Terwijl ik daar zat brak de zon door en heb ik mijn tent en grondzeil weer uitgepakt om alsnog in het doorntje te laten drogen. Ik had zo wie zo geen haast, want vanwege het slechte weer had ik het plan om de trein 90 te nemen. Jammer genoeg mis ik dan hat laatste deel van de Oberallpass  en het Klim deel van de Furkapass, waar ik me juist zo op had verheugd.
Tot 10 uur op het terras  gezeten en toen richting het station gefietst, dat bleek helaas gesloten ivm opknap beurt.🙄

volgende station 4 km bergopwaarts. Gelukkig nog steeds droog en 5 min voor de trein kwam op het stationnetje. 1 spoor, geen perron. Deze trein ging tot Disentis en was de eerste van de 3 treinen van vandaag. Doordat er geen perron was, ff lastig om fiets naar binnen te krijgen, bagage eraf en hop fiets naar binnen.
Ik raakte meteen in gesprek met 2 Schotse dames, die met de trein de pas opgingen, maar daarna weer terug naar beneden te suizen. We hadden 3 minuten overstap tijd voor onze volgende trein, maar paniek was niet nodig, er werd keurig gewacht tot onze fietsen erin stonden en gezellig kletsend en van het uitzicht genietend omhoog. Op de pas afscheid genomen en door naar Andermatt waar vandaan mijn laatste trein vertrok. Een oud boemeltje met weliswaar een keurig fietsenrek, maar een enorme hoge opstap. Meteen schoot de conducteur te hulp en zorgde ook dat hij in de buurt was bij mijn eindhalte. Helemaal Top. Kort voor aankomst begon het te regenen. Gelukkig was het hotel dat ik geboekt had slecht paar honderd mtr van het station.
Het gebouw is een Herberg die er al 550 jaar staat, en voor de intimi onder ons, ik moest meteen aan Oetz denken, zelfde sfeer en ‘ oude’  terug in de tijd gevoel. Mijn fiets met bagage die ik niet nodig had ging de garage in en ik heb er een heerlijk luie middag van gemaakt. Tussen de buien door gewandeld. Ik nu zo lekker eten en vanavond mijn boek uitlezen.

6 km gefietst

camping gisteren Eur 26 (super camping ! )

22 graden 🌦️

1. Martin:
    26 augustus 2023
    Ga weer proberen te reageren.
    Mooi verhaal met aardige behulpzame mensen.
    Als het binnen de planning valt kun je ook nog even de Gotthardpas nemen. 🙃
  2. Marga Gramberg:
    26 augustus 2023
    Helaas, daar ben ik al voorbij, dan had ik bij Andermatt moeten afslaan
  3. Renata:
    Leuk Marga, afwisselende trip zo! Geniet ervan 😘
  4. Martin:
    26 augustus 2023
    Succes met de rest van je trip. Net weerbericht gehoord. Ziet er somber uit.
  5. Cobie Kootje:
    27 augustus 2023
    Wat een verhaal weer!! wat aardig van die conducteur om te helpen met je fiets en ook weer bij het eindpunt. Er zijn nog wel aardige mensen
    Fijn dat je nu in een "herberg" bent. Geniet er maar lekker van.
    Succes met je verdere reis