Vrijdag 25 Augustus Chur -Trun

25 augustus 2023 - Trun, Zwitserland

Om 5:30 wakker…. Mijn buren waren al aan het inpakken, zij wilden voor de warmte op hun bestemming zijn 🙄

Twijfelde of ik er dan ook maar uit zou gaan om te pakken, maar dan zou ik mijn bestelde ontbijt mislopen. Gelukkig nog ff lekker in slaap gevallen. Om 8 uur gepakt en voor half 9 al op pad. Qua km zou het wel meevallen vandaag, maar vooral de eerste 25 km flink wat klimwerk, en het meeste onverhard, wat het extra zwaar maakt. De eerste 10 km waren prima te doen, maar daarna !  Super steile weggetjes . Eerste pauze aan de Rheinschlucht, prachtig uitzicht en 2e ontbijt genuttigd. Daarna als toetje 2,5 km haarspeldbochten. Maar zoals altijd lukt het dan toch en kwam ik buiten adem aan in Versum. Grote cola verdiend 😋

Na weer bijgekomen te zijn, een mooie afdaling van 9 km, maar ja , wat je afdaalt moet je dan ook weer omhoog. En daar zat het venijn echt in de staart. Extreem stijle maar korte klimmetjes (onverhard) gevolgd door steile korte afdaling en weer op. En dat km’s lang. En toen begon het te rommelen en ja hoor , regen.
in eerste instantie voelt dat best lekker, ff afkoelen, maar dan komt toch echt het moment dat het verstandig wordt om regen jas aan te doen.
Extra uitdaging blijkt dan, dat door de natte handen het heel lastig is om te schakelen, en lukte het me niet altijd om op tijd naar lagere versnelling te gaan, gevolg: stilvallen en stukje lopen tot de erg vlak genoeg is om weer op te stappen. 🙄

Gelukkig werd het na een kwartier weer droog en kwam de zon door, lang genoeg om de laatste km’s af te leggen. En na aankomst net voor de volgende bui mijn tent op te zetten en alles droog te houden. Ik was van plan om te koken, maar heb zojuist spaghetti gegeten in het restaurant. Daar heb ik zojuist een plan gemaakt voor de komende dagen. Wordt enorm slecht weer, 15 graden en 60 MM regen.
Ik zal dit noodplan morgen met jullie delen.

32 graden 🌤️🌦️

52 km

camping gisteren CHF 29,-

1. Martin:
    25 augustus 2023
    Zo dan. Ben benieuwd naar plan B. Het ziet er echt niet lekker uit.
  2. Emmy:
    25 augustus 2023
    Ja ik ben ook benieuwd wat je plan is. Slecht weer is niet de bedoeling om dan moeilijke routes te rijden. We horen wel wat het wordt
  3. Cobie Kootje:
    26 augustus 2023
    Dat was een pittig dagje!! Bergje op, bergje af.
    En dan heb je ook nog de moed om foto's te nemen. Mooie foto's trouwens. Gelukkig viel de regen mee en heb je de tent droog op kunnen zetten maar de komende dagen zien er niet best uit. Succes met plan B