Kaliani - Klitoria

14 september 2017 - Klitoria, Griekenland

IMG_1838Vandaag op het balkon van ons huisje ontbeten, en getracht een beetje op tijd te vertrekken, maar veel vroeger dan dan half 10 lukte ons (alweer) niet.

In Stympalia ( na 4 km !)  onze eerste stop, een belachelijk dure cappuchino freddo.

Er stonden twee klims op de route voor vandaag, waarvan de hoogste naar 1200 mtr. Het eerste deel van de klimwas pittig, maar ging redelijk, kort daarna was er een splitsing en het bleek dat er een nieuwe weg was aangelegd, die wel op het zelfde punt in de bergen uitkwam, maar over een langere afstand. We kochten bij een restaurant wat eigen gebakken brood, water en jam en gingen vol goede moed op weg. We kozen voor de langere weg en die was redelijk te fietsen. Op een uitzichtpunt stoeltjes uitgeklapt en  tijd voor lunch ! De jam was heerlijk, maar het brood was bijna niet weg te krijgen, dus olijfolie en zout opgediept uit de tas om het nog enigzins eetbaar te maken. Na de klim de heerlijke afdaling het dal in, wetend dat er nog een klim zou volgen. En wat voor een ! Aan de voet was een restaurantje en besloot daar wat te drinken te halen en gebruik te maken van het toilet. Ik raakte aan de praat met de 3 dames ( moeder en 2 dochters) die de tent runden, en we besloten een pauze in te lassen. Intussen hoopten we dat er een auto of busje zou paseren die ons kon meenemen naar boven , maar helaas. Toen we afscheid namen mochten we niet betalen voor de drankjes , sterker nog, ze hadden geregeld dat een van de mannen met een pick-up kwam om ons boven te rijden ! dus fietsen ,bagage,Linda en ik in de bak en hop naar boven. Zo ontzettend lief , en allemaal omdat ze zo trotst op ons waren.

Het gekke is dat we alleen maar meemaken hoe vriendelijk en behulpzaam de Grieken zijn, maar zelf vinden ze dat dit helemaal niet zo is. Laat in de middag komen we in Kleitoria aan, waar de oude heer ( nu 95 jaar) ons net zoals vorig jaar op het terras verwelkomt. Snel nog even een duik in het heerlijke zwembad, om daarna op het plein weer lekker te eten. Eur 15,- voor twee personen bij hetzelfde restauarntje als vorig jaar.

60 km gefietst ( excl het autoritje)  ruim 300 km totaal nu. 32-35 graden