Klitoria- Dimitsana

15 september 2017 - Dimitsana, Griekenland

IMG_1856De route van vandaag heb ik vorig jaar in tegengestelde richting gefietst. Hij staat niet in het routeboekje, maar is een soort tussenweg, die het mogelijk maakt om de reis in twee stukken te doen, zoals wij dat nu ook doen. Ik wist dat vorig jaar het grootste deel bergafwaarts ging, dus dat betekent nu op. Maar in mijn hoofd was het plaatje compleet anders dan de werkelijkheid, goed het ging inderdaad op, maar op een manier die prima te fietsen was. Om 13:00 kwamen we langs een kaasfabriek en hebben we ons brood en voor de Linda de zojuist gekochte kaas gegeten. We zaten op een stenen muurtje, maar nee, er werd een tafel en twee plastic stoelen gehaald. We zaten er prima, maar ja het is onbeleefd om dan niet te verkassen. We waren een soort van trots, omdat we met lunchtijd al op de helft waren, dus dat was veel belovend. Hadden we dat nu maar niet gedacht,..........

Een paar km later kwamen we op een splitsing en google maps liet zien dat beiden een optie was. De een ging naar een hoofdweg, de ander ging eerst binnen door om later op diezelfde hoofdweg uit te komen. Nou je voelt hem al aankomen, we kozen de laatste......... Het eerste stukje ging een beetje omhoog, om daarna flink aftedalen, maar ja wat je in de bergen afdaalt moet je ook weer op, zo ook hier. En dat zou niet zo erg zijn als de weg niet zo stijl omhoog ging dat hij niet te fietsen was.Met de fiets aan de hand hebben we ons letterlijk omhoog geploegd. Dit grapje heeft ons naast veel kracht ook nog eens 2,5 uur gekost om 8 km afteleggen. Helaas geen vroege aankomst. Uiteindelijk kwamen we om 19:00 uur aan, net voor het donker. Maar wel op eigen kracht.

We waren zelfs te moe om te gaan eten en hebben samen een zak chips leeg gegeten.Linda opperde om in Demitsana onze rustdag te nemen en gelukkig was er nog plek. Meteen ons volgende hotel gebeld om het verblijf daar een dag in te korten.

58 km in plaats van de geplande 45.  totaal nu 365 km. 32 graden

1. Emmy:
    16 september 2017
    Linda volgens mij dacht jij laat ik mijn tas eens leeg storten. Geniet maar van jullie rustdag . En dan weer de goede richting uitzoeken. Succes
  2. Marga Gramberg:
    16 september 2017
    nee hoor, wasdag vandaag. plus s'avonds trui nodig hier in de bergen en die zat nou juist onderop !
  3. Martin:
    16 september 2017
    Ziet er allemaal mooi en pittig uit. Nog even volhouden toch?
  4. Cobie Kootje:
    16 september 2017
    Zo dat was weer een pittig tochtje, petje af hoor!
    Denk dat je moeder en ik het volgend jaar ook maar eens moeten doen op onze
    e-bike (grapje)
    Veel plezier verder.