Kosmas - Tyros

20 september 2017 - Voria Kinouria, Griekenland

IMG_1979Ons logeeradres serveert geen ontbijt, dus vanmorgen eerst op zoek naar een cafe dat al om 8:15 open is. De keuze was beperkt helaas en dus alweer tosti als ontbijt.

Voor vertrek fruit gekocht in een winkeltje waar de tijd in de jaren 50 was blijven steken. Prachtig ! de eigenarese was al net zo antiek, als het winkelinterieur.

Na een klim van een km kon de afdaling beginnen, 35 km naar beneden! Heerlijk. Na een kwartiertje komen we voor de eerste keer tijdens deze vakantie trekkers tegen, nederlanders. Zonder helm, hij alle bagage, en ze vertelden dat ze naar Monevasia gingen , een rit van ruim 120 km. Er zijn dus mensen nog gekker dan wij.

De afdaling was weer adembenemend mooi en compleet anders dan de andere kant. Hier was het meer een kloof waar we in afdaalden. Halverwege nog een klooster tegen de berwand bezocht. Echt snel ging de afdaling niet, door de vele bochten, regelmatig in de remmen ( 25-30 km gemiddeld ) Bij Leonido zijn we weer terug aan de kust. De rest van de dag op en af langs de stijle kust. Om 16:30 op camping en pakken net nog even het laatste zonnetje mee. In het restaurant van de camping gegeten, geen zin meer om naar Tyros te fietsen. Linda besluit om 21:15 naar bed te gaan om wat slaap in te halen, terwijl ik nog koffie drink op het terras en een boek lees.

70 km , 29 graden.

1. Martin:
    22 september 2017
    Mooi hoor, nog even volhouden.
  2. Cobie Kootje:
    22 september 2017
    Bedankt dat ik heb mogen meegenieten van je mooie verhalen en van je prachtige foto's
    Gauw eens tot ziens!