Dag 4 Haybes - Charleville- Mézières

29 juni 2021 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Vanmorgen werd ik om zeven uur wakker en omdat het weer zo onbetrouwbaar is en de voorspellingen constant wijzigen, eerst buien radar checken. De Franse deze keer, want gisteren bijna ongemerkt de  Franse grens overgestoken.

en tot mijn schrik zie ik dat het binnen 15 minnaar regenen 😳. Dus bed uit en als de sodemieter inpakken. Nu spijt dat ik gisteren avond zo lui was en zelfs de afwas niet had gedaan. Helaas , de regen kwam al snel, dus droog inpakken is niet gelukt. Ik heb mijn fiets onder het afdak bij de afwas plek geparkeerd, daar kopje thee gezet en de afwas gedaan. Om 8 uur klaar om te vertrekken, zonder ontbijt, de bakker zit nl in het dorp waar ik van origine zou zijn. Dus 4  km fietsen, voor heerlijk brood en koffiebroodjes.
Een dagelijkse gewoonte die ik iedere fietsvakantie doe. Ik ‘moet’ immers calorieën eten !  😋

Over mijn korte tenue, regenjack  en broek aan. Zelfs de capuchon op onder mijn helm.  Niet fijn, maar redelijk comfortabel.  De route vandaag volgt alweer de Maas, met een afwisselend landschap. Van een smal dal met hoge rots wanden naar dorpjes tegen heuvels aan gebouwd en de ene sluis na de andere.
om 12 uur was ik in Montherme, een wat groter stadje, met een restaurant, tijd voor koffie en een kleinigheidje eten.
dat laatste lukte helaas niet, keuze of warme maaltijd of alleen die koffie. Het begon ondertussen weer goed te plenzen, zodat ik besloot lange stop te maken, op mijn gemak koffie, hoofdgerecht en toetje, om mijn brood dan vanavond op te eten op de camping.
heerlijk met een boek naar de regen op het overdekte terras zitten  luisteren en na een pauze van anderhalf uur werd het droog !  Tijd op te gaan.
na 85 km aangekomen bij de camping en …. Dicht! Het meisje dat ik in de buurt van de receptie vond, zei dat ze 1 juli open gaan, ze waren volop aan het werk ter voorbereiding. Toen ik haar de door hun gestuurde bevestigingse-mail toonde besloot ze om flexibel te zijn en ging haar moeder vragen of ze een toilet gebouw kon openen. Pfff gelukkig, ik mocht blijven, EUR 6,42 per nacht incl warme douche , een paar Eurocent meer dan de dag ervoor.  Bizar hoe goedkoop.
de rest van de middag door het stadje geslenterd, brood met tomaat en aardbeien gegeten, was gedaan en mezelf zo goed mogelijk voorbereid voor een zware nacht, 2-3 uur heftige onweersbui buien met eind.

fiets en was in een schuurtje gedaan, zoveel mogelijk ingepakt en extra haringen erbij.Bij mijn laatste fiets weekend was ik wakker geworden op een nat matras … grondzeil behandeld dus 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

21-24 graden 🌧 🌤🌦⚡️

1. Renata:
    29 juni 2021
    Jeetje, het wordt je niet makkelijk gemaakt, je hebt zoal de nodige hobbels moeten nemen in die paar dagen. Maar duidelijk, je beklimt ze allemaal en komt er lachend weer af rollen. Petje af hoor !
  2. Emmy:
    29 juni 2021
    Je had wel de ruimte op de camping. Het weer zit niet echt mee zo te horen en te lezen. Hopen dat het de komende dagen beter wordt. Op naar de volgende etappe gr🚴‍♀️🚴‍♀️🤗
  3. Cobie Kootje:
    29 juni 2021
    Het zit je niet mee de eerste dagen maar je maakt er het beste van . Petje af hoor!!
    Ik ga nu duimen voor een beetje beter weer.🌞
    Op naar het volgende avontuur.🚴‍♀️🚴‍♂️
  4. Martin:
    30 juni 2021
    Poeh start van je reis zit wel vol hindernissen.
  5. Hellen:
    30 juni 2021
    Wat een tegenslagen heb je, maar het weer zal vast snel op gaan knappen.
    Gelukkig is je grondzeil nu goed