Zondag 20 aug eerste fietsdag

20 augustus 2023 - Jestetten, Duitsland

Vanmorgen wel wekker gezet, ik wilde vroeg op pad, dus om 7 uur opgestaan. Het was gisteren zo klam en vochtig dat mijn tent doorweekt was, dus nat ingepakt. Om 8 uur ontbijt opgepikt bij de kiosk om daarna de laatste 160 km te rijden. Het was prachtig weer, niet meer bewolkt en dus minder benauwd. Ik besloot om de laatste 80 km binnen door te rijden, hierdoor geen vignet nodig en ik hou ervan om door de bergen te rijden.
Qua km’s veel korter, maar langer onderweg. Mooie route lang reeds bekende plaatsen, Kirchzarten en Titsee. Meteen vakantie gevoel te pakken. Om 11 uur mijn auto bij camping in Waldschut geparkeerd, daar wil ik mijn laatste overnachting doen, voordat ik terug rij.

Fiets afgeladen, bagage erop, fietskleding aan en niet te vergeten zonnebrand factor 50. De route ging regelmatig de grens over tussen Zwitserland en Duitsland en ik was op het laatst kwijt in welk land in nou was.
Route ging op en af,volge de loop van de Rhein,  eerste training voor de 2 passen die ik eind van de week op de planning heb (2400 mtr) Om half 4 op camping aangekomen, niet veel meer gedaan dan tent opzetten, douchen, kleding wassen en mijn blog van 2 dagen schrijven.
Ook lange tijd met mijn buurtjes gesproken die in hun trailer leven, 5 maanden hier en de rest in Alicante.
de enige manier om lekker van zijn pensioen te kunnen leven. Gekozen voor minimalistisch bestaan, om daarnaast genoeg  geld te hebben om te kunnen genieten. Mooie mensen met toch mooi verhaal.
Vanavond op tijd naar bed met mijn boek.
ik ben in Duitsland, ongeveer 12 km van de watervallen van Schafhausen, mijn koffie stop van morgenochtend.

54 km gefietst

35 graden 🌤️

Camping EUR 10,50 incl douche en gebruik zwembad . ( gisteren 13,50)

1. Cobie Kootje:
    20 augustus 2023
    Je was al vroeg op pad. Mooie route naar de camping waar je de auto laat staan. En nu begint je fietsvakantie. Mooie route langs de Rijn.
    Mooi weer dus dat is genieten!!
  2. Eugène Beenaerts:
    🏕⛰🚲 bikkel
  3. Hellen:
    21 augustus 2023
    Heel veel plezier Mar en dat je maar veel gezellige mensen mag ontmoeten.
    Prachtige route
  4. Martin:
    21 augustus 2023
    Leuk weer om te lezen. Op de mobiel ging het even niet. Succes morgen..