Maandag 21 augustus Jetstetten - Altnau

21 augustus 2023 - Altnau, Zwitserland

Vanmorgen wekker op 7 uur gezet, ik wilde op tijd op pad. Om 8 uur alles ingepakt, ontbijtje gehaald bij de bakker en die nog ff aan de rand van het zwembad gegeten.

Het eerste stuk naar Schafhausen was behoorlijk veel op en af , maar de echte klim was toen ik vanaf de waterval naar boven moest klimmen richting de stad. Ik hoop echt dat ik nog wat sterker wordt, want zoals ik me nu voel , worden de 2 passen in mijn route niet gefietst, maar per trein afgelegd 🙄.

Deze keer een mooi blauwe lucht bij de watervallen, wat het toch mooier maakt dan de vorige keren dat ik er was. In het oude stadsdeel van Schafhausen een koffie pauze, met heerlijke cappuccino en koud watertje. Best vroeg voor een pauze, want ik had slechts 16 km gefietst, maar verdiend na het klimmen.
Ook vandaag weer zo’n 5 x de grens gepasseerd, niet 2x pas controle, maar nog vaker een spoorweg overgang, die heb ik niet geteld, maar heb er wel 5 x voor gestaan !
De route volgde grotendeels de Rhein en ging kabbelend op en af, prima te doen, maar de hitte ,36 graden, en een lang stuk dat onverhard was maakte het zwaar. En terwijl ik nu aan het schrijven ben realiseer ik me ook dat ik niet genoeg gegeten heb. Ik moet nog ff in mijn snoep modus komen, wat ik normaal gesproken probeer zo min mogelijk te doen is tijdens een fietstocht min of meer verplicht.

Langs  de route op bankje mijn favoriete lunch reis lunch gegeten, meer granen broodjes met tomaat.

In Konstanz op terrasje laatste pauze van vandaag gehouden en ik merkte dat ik het liefst naar dichtstbijzijnde camping wilde ipv wat ik gepland had. Gelukkig had ik morgen kortere dag ingepland, dus camping 10km eerder gebeld of ze plaats hadden. Dat doe ik niet vaak, maar het is druk in de regio hier , dus het zekere voor onzekere en gelukkig was er een plekje vrij voor mij.
om half 5 aangekomen en mijn routine opgestart en daarna lui op mijn stoeltje.
vandaag linzen / bulgur gegeten , en dus is mijn fietstas morgen iets lichter 😀.

36 graden , genadeloze zon ☀️

70 km gefietst

1. Conny:
    Mooie foto's.
    Wat een warmte, succes morgen.
  2. Marcel:
    Top
  3. Martin:
    Sterkte Marga met dit ‘slechte’ weer
    👍
  4. Emmy:
    22 augustus 2023
    Wat een bekende plaatsen voor mij. Ontzettend mooi. Temperatuur iets te hoog. Succes vandaag.
  5. Cobie Kootje:
    22 augustus 2023
    Wat leuk om je verhaal te lezen. Mooie foto's!!
    Mag wel iets minder warm worden maar ja, regen is ook niet alles. Succes vandaag en geniet ervan.