Vrijdag 1 september Lausanne- Yverdon

1 september 2023 - Yverdon-les-Bains, Zwitserland

Vanmorgen wakker geworden met diep blauwe lucht 😀, om 8:30 klaar voor vertrek. Ik was gisteren te laat terug om op de camping brood te bestellen, dus zonder ontbijt op pad. Gelukkig na 8 km supermarkt gevonden en yoghurt en brood kunnen kopen.
Ik heb de route in het boekje verlaten en sterk nu dwars over naar Le Lac de Neuchatel. Ik volg nu fiets route 5 , terug naar mijn auto. Het enige dat ik weet : 390 km, 2800 mtr stijging en 2800 mtr daling en dat is het.
Geen idee van hoogte verschillen, verhard, onverhard, koffie stops enz. Just go with the flow.
De eerste 30 km was vnl onverhard en veel door het bos , op en af. Best pittig, maar mooi. Het tweede deel over land weggetjes , glooiend door de heuvels en lekker windje in de rug. Om 2 uur op de camping en eerst lekker in de schaduw verlate lunch. Daarna ff langs het meer gezeten en toen toch maar de tent opgezet. Een verfrissende douche en door het stadje gewandeld. Nu tijd om eten te koken. Al met al een mooie dag.