Donderdag 31 augustus Villeneuve- Lausanne

1 september 2023 - Lausanne, Zwitserland

Vanmorgen wakker geworden, zonder hoofdpijn maar met zware bewolking.
Dus besloten op het gemak in te pakken en de slechts 38 km te fietsen naar Lausanne, met een aantal tussen stops.
Koffie gedronken bij Chateau de Chillon, gewandeld door de straten en langs de Boulevard van Montreux, picknick aan het meer in Vervey en om half 3 aangekomen op de camping net voorbij Lausanne.
Tent opgezet en gedoucht en ik wilde terug op de fiets de stad ingaan, toen bleek dat de gemeente voor toeristen gratis een OV dagkaart ter beschikking stelt voor het OV.
Dus fiets gelaten voor wat het was, met de bus naar de haven en daarvandaan met de metro de berg op naar het oude centrum. Lausanne is een stad tegen de berg gebouwd en deed met heel erg denk aan Monte Carlo, weliswaar ander soort bebouwing, maar ook hier is het gebouw op straat niveau waar je bent, , de ondergrond voor de straat erboven en dat maakt het een wirwar van straten en overkoepelende luchtbruggen, liften enz. Ik heb past foto’s geplaatst waar je als je goed kijkt kunt zien wat ik bedoel.
Ik ben te voet terug gegaan naar de haven, heb daar pizza gegeten en de bus terug naar de camping.
Daar op het terras nog wat gedronken, en had helaas geen stroom om blog te schrijven.
18 graden 🌥️ 40 km

1. Tineke De Jong:
    1 september 2023
    Dat is handig zeg zo'n OV kaart. Zo te horen heb je gelukkig geen regen gehad.
    Ik ben benieuwd naar je foto's van de bebouwing want ik kan het me niet echt voorstellen 🤭
  2. Emmy:
    1 september 2023
    Dat is leuk dat je met ov overal kunt komen. Weer eens wat anders. En zo heb je wel veel kunnen zien.
  3. Martin:
    1 september 2023
    Lekker hoor zo’n OV kaart. Je komt op plekjes die je anders niet ziet.