Woensdag 30 aug Sion- Villeneuve

30 augustus 2023

Vanmorgen vroeg wakker, brood besteld voor ontbijt en lunch, dus voor het inpakken eerst ontbeten. Het was nog w fris, maar met kort tenue en vest op pad gegaan. Mijn route boekje gaf al aan dat er weinig plaatsjes aangedaan zou worden, dus voor koffie was het omrijden geblazen. 6 km !  Koffie stop in Martigny. Gelukkig maakte het taartje dat goed. Ik zag op de heen weg dat er een Migros sport in het plaatsje zat , en ik wilde alvast gas kopen. Eur 17,00 voor een flesje waar ik thuis 8,95 voor betaal !  Maar ja 3x thee zetten ipv koffie of thee op terras en het flesje is terug verdiend. 🤣🤣🤣.

Zwitserland is echt heel duur, niet dat dit voor mij een issue is, maar het voelt raar om omgerekend 5- 7 euro voor een cappuccino of colaatje te betalen.

De camping die ik van plan was, ben ik ongemerkt voorbij gefietst, maar op leuke camping aan het meer van Genève overnacht.  Nog heerlijk tijdje met mijn voeten in het water op steiger zitten lezen.
Ik heb in de camping uitruil bibliotheek een Duitse roman meegenomen, goed voor mijn Duits 🙄. Beter te doen dan Frans talig.
ik twijfelde wat te doen, nog een nacht blijven en 12 km naar Montreux fietsen en weer terug of een korte fietsdag te doen, met veel stops , beetje toeristen spelen.
s avonds maaltijd gekookt en vroeg gaan slapen. Ik had hoofdpijn en wilde voorkomen dat het uitmonde in migraine. Vandaar ook dat mijn blog voor deze dag verlaat is.
18 graden

86 km

1. Martin:
    31 augustus 2023
    Kan zomaar gebeuren. Als je nog maar gezond bent.
  2. Emmy:
    Oke houden het tegoed
  3. Cobie Kootje:
    31 augustus 2023
    Ook wel eens leuk, toerist spelen