Dona Mecia - Jaen

23 mei 2019 - Jaén, Spanje

Om half acht opgestaan, en ontbeten. Prima luxe hotel voor 40,- jammer dat ik niet van het zwembad heb kunnen genieten. Eerst zonder bagage het stadje ingefietst, om fruit, brood en water te kopen. Het plaatsje ligt tegen een berg aan geplakt, en het feest lekkerder zonder bagage. Om half 10 klaar voor vertrek, het is al behoorlijk warm en er staat weinig wind. Vandaag loopt de hele route over een spoorwegtrace, dus lekker confortabel. Ligt glooiend op en af. 77 km op het programma vandaag,....... dacht ik.

Na 17 km kom ik er achter dat het plaatsje dat ik binnen rijdt, niet overeenkomt met mijn kaart,.... 🤔🙁, wat blijkt ik ben precies de verkeerde kant het pad opgereden. 😢 Dus eerst weer 17 km terug, met als resultaat dat ik om half 12 langs mijn hotel rijdt en dus enorm achter op mijn schema lig. Ik begrijp wel waar de fout door kwam, ik rij de route in tegengestelde richting en had de kaart dus op z’n kop moeten houden.....

Ik besluit om toch waar mogelijk is om in de schaduw te zitten een pauze te nemen en in Martos een terrasje te doen.

Het is al 5 uur als ik daar wegrijdt, met nog 26 km voor de boeg. Helaas zijn er geen winkels open en heb  ik uiteindelijk bijn een benzinestation een zak chips en cola gekocht, zodat ik nog ff door kon. En dat is iets dat ik nooit doe ! Gewone cola en chips, je moet wat doen om calorieën binnen te krijgen !

Het hotel ligt in de binnenstad van Jaen en kost weer behoorlijk veel tijd om er te komen. Maar om half 8 check ik in, na 110 gefietst te hebben.

1. Martin:
    23 mei 2019
    Tsjoh dat dan even behoorlijk pech die route van 17 km twee keer en dan in die hitte.
    Wel weer knap hoor 100km. Succes weer met je nieuwe traject.
  2. Cobie Kootje:
    24 mei 2019
    Dat is balen, verkeerde afslag en dan met die warmte weer 17 km terug.
    Ik denk dat dat je geen 2e keer zal overkomen.
    Fijne reis verder.
  3. Tineke De Jong:
    24 mei 2019
    Pittig Marga, maar wel een goed gevoel dat je het toch gered hebt vandaag! 🙏
  4. Emmie:
    30 mei 2019
    Ja kan gebeuren, wel beetje pech. Maar met de extra kms toch maar weer gedaan 👍🏻