Dinsdag 29 aug- Münster- Sion

29 augustus 2023 - Sion, Zwitserland

Zowaar droog ! Vanmorgen na het ontbijt meteen ingepakt en vertrokken.
Goed ingepakt, laagjes opgebouwd, want 6 graden ! Helaas heb ik na twijfelen mijn handschoenen thuis gelaten. 🙄.

Het fietspad was nog steeds te gevaarlijk en ook deels afgesloten door modderstromen, dus langs de weg naar beneden gereden, een afdaling van 32 km.Ondanks dat de route best mooi was, Niet veel foto’s gemaakt onderweg . Te gevaarlijk om langs een tweebaans weg stil te staan , veel in de wolken gereden en als ik een foto maakte , was er weinig op te zien.
Na 15 km ontmoette ik een Turkse fietser die onderweg naar boven was. We hebben tijdje staan praten en ik heb voor hem uitgezocht op de Furkapass al open was, nee dus en of de trein wel mogelijk was. Na kwartiertje koukleumen weer op de fiets gestapt.
Onderweg veel restanten van modderstromen gezien, en dan ben je toch blij dat je 3 dagen in een hotel bent blijven hangen.
Beneden aan de afdaling was het al iets beter , 14 graden, maar te koud om bij je tentje te zitten, dus verder doorgefietst. Uiteindelijk tot Sion. Dat betekent dat ik over een dag of 2 langs het meer van Genève ga fietsen.   Prima camping , potje gekookt, gedoucht en nu in het restaurant aan de koffie. Weer een prima dag, op naar het mooiere weer.

1. Renata:
    29 augustus 2023
    Jeetje Mar, je treft het niet met het weer je laatste reizen zeg. Ik bewonder je doorzettingsvermogen ! groet en geniet, Renata
  2. Emmy:
    29 augustus 2023
    Misschien als je het meer van Genève rond gaat fietsen dat het beter weer is. Dat zou leuk zijn toch? Ik duim voor je.
  3. Martin:
    29 augustus 2023
    Je bent een bikkel Marga. Respect.
  4. Cobie Kootje:
    30 augustus 2023
    Wat een doorzetter ben je, neem mijn petje voor je af. Nu maar hopen dat het weer een beetje opknapt en dat je (met een zonnetje) langs het meer van Genève kan fietsen. We blijven duimen.
  5. Hellen:
    30 augustus 2023
    Je treft het niet met het weer Mar, maar kan alleen maar beter worden nu.
    Veel plezier