Dag 6 Mouzay- Verdun

30 juni 2021 - Verdun, Frankrijk

vanmorgen van de wekker wakker geworden. 7:30 heerlijk geslapen. Tijdens mijn ontbijt kwam Lisa, de flamboyante eigenaresse gezellig met een koffie erbij zitten. Onvoorstelbaar dat deze krasse dame al 70 is. Als professioneel danseres en later muzikante heeft ze de hele wereld over gereisd, heeft een tijd in Canada en België gewoond en is 15 jaar geleden hier haar B&B begonnen.

Het gebouw ademt muziek, er worden vaak huisconcerten gegeven en er staan overal instrumenten, die je ook mag bespelen.
Lekker op ons gemak zitten kletsen, ik had  geen haast, slechts 55 km vandaag en de regen maakte het niet echt aanlokkelijk.
Uiteindelijk toch mijn tent maar gaan inpakken, die in de schuur lekker had kunnen drogen.  Regenkleding aan, 3/4 fietsbroek en shirt lange mouw, slechts 15 gr vandaag !

De route ging een beetje op en af vandaag  ging door kleine dorpjes en volgde delen van de Maas.  Tijdens koffie pauze besloten om hotel in Verdun te zoeken.
Vandaag  zou een reeks beginnen van 15 dagen kamperen, maar ik had geen zin om nat aan te komen en dan tent te moeten opzetten.
Rond lunchtijd geen restaurant te bekennen, dus maar goed dat ik nooit zonder eten op pad ga. Boterhammen onder een afdak.
een uurtje na de lunch werd het iets minder nat en durfde ik mijn regenbroek  uit te doen, wat iets comfortabeler fietst.

Het hotel is een B&B geworden, een mooi oud huis net buiten het centrum.  Na douche te voet de stad ingegaan. Helaas kun je ondanks dat er vandaag weer veel open gegaan is in Frankrijk, dat echt merken.  Veel ondernemers moeten nog ontwaken uit hun winterslaap, waar bij ons iedereen stond te trappelen en vooruit aan het denken was lijkt het hier of ze dat pas nu gaan doen. Veel restaurants serveren nog geen maaltijd alleen drankjes, terwijl dat wel is toegestaan.   Uiteindelijk maar take away Taco gehaald, kon nergens een restaurant vinden waar ik kon eten.

Verdun heeft rijke geschiedenis rond de 1e wereld oorlog, maar het museum wat ik wilde bezoeken had hun maximale aantal tickets verkocht.  Misschien morgen ochtend nog ff proberen.

nu met route boek languit op bed, route van morgen bestuderen.

15-17 graden, veel regen en 52 km gefietst.

Vanmorgen zag ik op de km teller dat gisteren 90 was…

1. Martin:
    30 juni 2021
    Blijven rare lui die Fransen.
    Succes met je volgende trip.
  2. Emmy:
    30 juni 2021
    Het zou leuk zijn als je verder in het zonnetje fietst. Dat geeft dan echt een vakantie gevoel.
  3. Conny:
    30 juni 2021
    Hoop dat het weer snel opknapt.
  4. Drew:
    30 juni 2021
    Cool Beetle. I like those glasses and the flash lunch. Accommodation looks 5 star 🤓👍
  5. Marga Gramberg:
    30 juni 2021
    You remember the hotel we stayed in Spain ? The beautiful old house ? This was similar
  6. Cobie Kootje:
    30 juni 2021
    Weer met plezier je verslag gelezen.
    Vannacht lekker slapen en morgen weer met frisse moed op de 🚲 met hopelijk mooi weer.
  7. Marga Gramberg:
    30 juni 2021
    Dank je wel. Helaas lijkt het mooie weer nog ver weg te zijn.
  8. Drew:
    👍👍👍
  9. Eugène Beenaerts:
    1 juli 2021
    De Franse zien het allemaal wat rustiger aan, dan in ons snelle stress landje.Succes!
  10. Hellen:
    1 juli 2021
    Leuke verhalen Mar en nu maar hopen dat het weer op gaat knappen maar dat zal best wel hoe verder je komt in Frankrijk
    Fijne reis 😘