Dag 27 Vias Plage.

21 juli 2021 - Vias Plage, Frankrijk

Vandaag rustdag in een Franse enclave, ik ben volgens mij de enige niet Franse toerist…  De camping doet me denken aan de camping bij Venetië waar Bob zijn ouders 30 jaar naar toe gingen. Met als enig doel…. Strand of animatie. Voor 1 dag prima. Strand dag voor mij betekent 2 uurtjes op het strand liggen en een wandeling met mijn voeten door het water. Vanzelfsprekend ook de was gedaan, die weinig voorstelt bij mooi weer, korte broek en hemdje en bikini. 😀
Vanmorgen koffie gedronken op het terras en nogmaals bekeken wat verstandig is, door steken naar Spanje of vanuit Frankrijk terug reizen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wat ongemakkelijk voel rondom Covid. De laatste dagen van mijn vakantie wordt er om mij heen nauwelijks rekening gehouden, weinig maskers gedragen en schudden de Fransen handen en kussen er lustig op los bij hun ontmoetingen.  En dat schijnt in Spanje net zo, zo niet erger te zijn. Dat voelt niet goed.  Spanje heeft code oranje en rood wordt snel verwacht. Frankrijk is nog  geel

ik heb eigenlijk ook wel genoeg hoogtemeters gemaakt en niet zo’n zin om de Pyreneeën over te klimmen.

Ik heb  van Soetens ( fiets transport) dat ze minder vaak rijden tussen Spanje en Nederland en dat wel ff kan duren voordat mijn fiets weer thuis. Geen groot probleem, heb wel ff genoeg gefietst 🤣

Vlucht omzetten naar Montpollier kost Eur  75,- ( prijsverschil tussen ticket Girona)

Lang  verhaal kort : ik ga naar Arles fietsen in 2 dagen en stap zaterdag avond met mijn fiets en bagage op de fietsbus en kom dan zondag ergens in de middag aan.
waar ik uitstap hangt nog ff af wat ik ga doen met de trein  of naar huis fietsen.

1. Emmy:
    21 juli 2021
    Als je het niet veilig vindt kom dan maar naar huis. Het is al een hele prestatie geweest om met al dat slechte weer toch zo ver te komen. Maar om dat laatste stuk risico te lopen is het een verstandige beslissing.
  2. Cobie Kootje:
    21 juli 2021
    Groot gelijk, als jij je niet happy voelt kan je beter naar ons kikkerlandje terug gaan.
    Ik heb toch diep respect voor de zware fietstochten die je achter de rug hebt.
  3. Martin:
    21 juli 2021
    Ik denk een verstandige keuze. Je bent nu gezond en de risico’s zijn best groot. Je prestatie heb je toch wel geleverd.
    Waar komt die fietsbus aan?
  4. Marga Gramberg:
    21 juli 2021
    Ik kan nog kiezen, Eindhoven , 2 uur later Utrecht of 3 uur later Amsterdam.
    Ik denk aan Eindhoven, kan dan met de trein naar Rotterdam. Wel gedoe met zo’n zware fiets. Maar kan ook in anderhalve dag naar huis fietsen
  5. Martin:
    Of op laten halen.
  6. Marga Gramberg:
    21 juli 2021
    Helaas, Sven heeft nog niet met nieuwe auto gereden, is het nog niet van gekomen. Rhys zou het wel willen doen, hij komt zondag terug uit Verbier, weekje para sailing , mijn bagage en fiets passen er niet bij, maar als het redelijk weer is, zet ik mijn vakantie gewoon in Nederland voort
  7. Martin:
    21 juli 2021
    Heb je iemand die je kan ophalen?
  8. Conny:
    Verstandige keuze.
    Respect hoe je het hebt gedaan. Ik doe het je niet na. Op naar huis met een mooie ervaring rijker.
    Als je vervoer nodig hebt, laat het weten. 😘
  9. Tineke De Jong:
    22 juli 2021
    Lijkt een goede keus Marga!
    Mooie reis gehad weer, is toch iedere keer weer heel anders.
  10. Martin:
    22 juli 2021
    Laat het optijd weten, (1.35u rijden) Mijn auto is ontdaan van achterstoelen en ik heb een fietsendrager.
  11. Emmie:
    28 juli 2021
    Slim om het zo te doen. Wie weet een mooie start voor een volgende keer...