Dag 2 Leuven- Namen

26 juni 2021 - Namen, België

Na een wat hectische start vrijdag, begon voor mijn gevoel zaterdag de vakantie echt.  Op tijd opgestaan en heerlijk uitgebreid ontbeten. Rhys had van alles meegenomen en wilde pas het allerlaatste moment beslissen wat hij in zijn rugzak(je) zou proppen. De weersverwachting was zou wisselend… Ik geloof dat hij zijn rugzak wel 3 x opnieuw in en uitgepakt heeft. Maar om half 10 uitgecheckt en met de auto het dorp ingereden, om laadpaal te zoeken.  Stekker erin en ??? Ja hij deed het. Nu maar hopen dat hij bleef laden als wij weg zijn. Fietsen afgeladen en om kwart voor 10 dan echt op weg.
Het grootste deel van de dag zouden we De Ravel 2 volgen een fietspad op een oud trein trace. Dus glooiend met gemiddelde stijging van  2,5 % dieper België in. Dat is fijn fietsen, maar ook wel beetje saai. Lange rechte stukken met weinig afwisseling.
Er was veel regen opgegeven, en we hoorden het ook regelmatig donderen in de verte, maar het droog gehouden.

Vlak voor Leuven lekker een lange glooiende afdaling. Heerlijk na zo’n lange dag met vals plat en nodig om weer beetje op krachten te zijn voor de laatste 2 km, een met haarspeldbochten weg naar Chateau de Namur, ons luxe hotel met uitzicht op de stad Namen.

Pittige klim en de douche was geen overbodige luxe 🙄 lekker opgetut, mooie jurk aan en na wandeling door de tuinen, een perfecte maaltijd, smaakvol, bijzondere ingrediënten en geserveerd  buiten op het terras. Dat is pas vakantie !
Zou het dan toch allemaal goed komen en kan het genieten dan toch echt beginnen ?

Ruim 71 km gefietst, 20 -24 graden  topdag

1. Martin:
    27 juni 2021
    Klinkt goed. Op naar het volgende traject. Hopen dat het weer een beetje meewerkt.

Grtz Martin
  2. Hellen:
    27 juni 2021
    De tweede dag klinkt een stuk beter Mar.
    Je kan niet alles mee hebben hè haha
    Op naar de volgende avonturen en belevenissen, veel plezier

Groetjes Hellen
  3. Emmy:
    27 juni 2021
    Klinkt weer wat opgewekt. Fijn dat de auto het ook weer goed deed.
  4. Cobie Kootje:
    27 juni 2021
    Klinkt allemaal heel positief. Het weer werkt ook mee. Veel succes verder.
  5. Rhys:
    hmmmm....i think repacked at least 4 times 😂
  6. Emmie:
    28 juni 2021
    Dat klinkt al een stuk meer ontspannen.
    Lekker genieten van je verdiende vakantie! 😘