Dag 15 St Broil - Matour

9 juli 2021 - Matour, Frankrijk

Vanmorgen wakker geworden met ☀️!
Ik probeer altijd in te schatten waar mijn tent s morgens in het zonnetje staat, zodat ie kan drogen, maar ja gisteren tussen de buien door tent opgezet, dus geen flauw idee waar de zon op zou komen. En ja hoor, ik zat er 1,5 mtr naast, waardoor mijn tent in de schaduw stond vann1 van de vele bomen 😂, dus tent weer nat ingepakt. Maar wel heerlijk in het zonnetje naast mijn tent ontbeten. De eerste 24 km was een oud trein tracé, dus weer geleidelijk stijgen en dalen, tot in Cluny. Nu weet ik ook weer waarom ik vandaag weinig km had gepland, niet alleen vanwege de lange  klim aan het eind, maar voor een bezoek aan dit stadje.
Omdat ik mijn bagage niet onbeheerd achter wilde laten bij het toeristen bureau langs gegaan of er ergens een veilige plaats voor was en helaas die was er niet maar, als ik wilde mocht ik hem op het achterplaatsje waar het personeel luncht neerzetten. Zo lief !  Dus heerlijk door het stadje geslenterd, de Abdij bezocht, de toren beklommen, maar vanzelfsprekend ook 2 terrasjes aan gedaan. Bij de bakker iets lekkers gehaald voor de dames en na 2,5 uur toch maar weer op de fiets gestapt. Slechts 26 km te fietsen, maar Matour ligt halverwege een Col, dus klimmen geblazen. Ik heb er 2,5 uur over die 26 km gedaan. Goede training voor de beklimmingen straks in het Grand Massief . De camping zelf is erg rustig , maar het zwembad en de tennisbanen zijn tegen betaling ook toegankelijk voor de plaatselijke bewoners dus er heerst een gezellig druk sfeertje.  De fietsroutes hebben zich weer opgesplitst en er zijn meteen veel minder vakantie fietsers.
Natte boel uitgepakt, boek gelezen en na het douchen Matour in om te eten.
Een echte vakantie dag zoals ik het voor ogen had, zo wil ik er meer.
☀️⛅️ 24 graden  51 km gefietst

1. Martin:
    9 juli 2021
    Dat is dan weer een mooie opsteker. Hopen dat er zo nog een paar dagen komen. Weer Europa zag er wel redelijk uit dacht ik.
    Going strong.
  2. Emmy:
    9 juli 2021
    Lekker zonnetje gehad. Leuk dat je je fiets in de tuin mocht zetten zo kon je toch even een rondje maken. Je gaat dus steeds meer klimmen. Succes dan maar weer gr❤
  3. Cobie Kootje:
    10 juli 2021
    Dat was weer een fijne dag. Echt een vakantie gevoel schreef je, ik hoop dat er nog meer van die dagen komen. Het worden wel pittige "klim" dagen.
    Veel plezier verder 🚲🌞