Rondje Zwitserland

20 augustus 2023 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Lieve vrienden, familie en andere volgers van mijn blog. Het is er toch nog van gekomen !

lang was het onzeker of ik weg kon, vanwege mijn werk, maar vooral vanwege de gezondheid van mijn moeder en het is dan ook iets later dan gepland.
Gelukkig  hersteld mijn moeder volgens het boekje van haar hart operatie en dankzij de steun van Conny en haar gezin, kan ik toch 3 weken vakantie nemen en mijn geplande fietsreis doen.

Het plan was om gisteren naar Waldshut aan de Duits- Zwitserse grens te rijden, auto achter te laten en daar na 2,5 week fietsen weer te eindigen.

Dat is dus niet helemaal gelukt. Allereerst was ik moe en had geen wekker gezet voor zaterdag ochtend, omdat ik me voorgenomen heb deze vakantie met de flow te gaan 😀 en ben daar door anderhalf uur later vertrokken dan ik van plan was. De rit ging voorspoedig geen files en na 2,5 uur tijd voor pauze en laadsessie. De beide palen waren bezet en er waren nog 2 wachtenden voor me 🙄. Ik had nog voor 60 km, maar wilde geen risico nemen. Dus terwijl ik stond te wachten kennis gemaakt met 1 van de mannen die voor me was. Mijn fiets was de trigger, en na 10 minuten praten over fietsreizen , zegt hij, weet  je wat, ik heb nog stroom genoeg voor vandaag, neem jij mijn plaats maar ! Er bestaan  dus nog galante mannen 😀.
De laadpaal was slechts 50 KW, dus de sessie duurde 50 min. Tijd doorgebracht met een broodje , koffie en het laatste deel van de 7 zussen.
Al met al daar dus veel tijd verloren, en ondanks dat de volgende sessie slechts 20 min duurde , zou ik niet meer voor 7 uur op de camping aankomen. Bij mijn laatste laadsessie naar camping in de buurt gezocht en die bleek 600 mtr verder op  te zijn. Dus keuze snel gemaakt, de laatste 160 km bewaard voor zondag.
Tent  opgezet op overvol trekkers veld, beetje gelezen en vroeg gaan slapen.

1. Emmy:
    20 augustus 2023
    Kijken wat er allemaal op je pad komt. Hopen dat het lekker fietsweer blijft. Leuk om het weer te volgen succes!
  2. Renata:
    Mooie start Mar😘
  3. Martin:
    20 augustus 2023
    Laat je niet gek maken en doe het rustig aan. Die bergen lopen echt niet weg.
  4. Conny:
    De reis is begonnen. 💪
  5. Conny:
    De reis is begonnen.
  6. Cobie Kootje:
    20 augustus 2023
    Leuk om je verhalen weer te mogen lezen.
  7. Cobie Kootje:
    20 augustus 2023
    Leuk dat ik je verhalen weer mag lezen.
  8. Ingrid:
    In ieder geval gestart 👍🏼