Donderdag 24 Augustus - Chur

24 augustus 2023 - Chur, Zwitserland

Vandaag iets meer werk om in te pakken, doordat ik gisteren gekookt heb, maar toch om half 9 op pad.
Het is heerlijk fiets weer, nog veel schaduw omdat de zon nog achter de berg zit en een sterke tegenwind, wat het zwaarder maakt, maar beter dan 35+.
De eerste 10 km langs de Rhein, stukje bij beetje werd het dal smaller om daarna een prachtig stuk door de wijngaarden te fietsen die tegen de bergen aangeplakt zitten. Veel op en af , maar ik vind dat heerlijk. Wel grappig dat ik daar zo van geniet om langs die wijngaarden te fietsen, voor iemand die niet drinkt😜.

lunch bestond een halve liter yoghurt met bessen, aangevuld met gedroogd fruit en noten die ik bij me heb. En banaantje als tussendoortje.
En heerlijk koud water. Je komt zo vaak onderweg van die wellen tegen, ik heb zelfs nog niet 1 keer mijn noodvoorraad water gebruikt. Meestal is mijn eerste bidon leeg en dan kan ik hem weer heerlijk vullen met fris koud water.
Rond 12 uur losten de laatste stapel wolken op, ging de wind liggen en werd het weer loei heet. Gelukkig was ik rond 1 uur al op de camping. Uurtje op het terras daar gezeten voordat ik kon inchecken. Daarna op mijn gemak geïnstalleerd en gedoucht. In de verte hoor je af en toe het onweer rommelen en valt er een verdwaalde druppel. Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen, waarschijnlijk mijn laatste warme dag. Morgen aan het eind van de dag onweer en de dagen erna veel heel veel regen. Het wordt zo wie zo tijd voor een rustdag en we gaan wel zien wat het plan wordt.
Zojuist pizza gegeten in het oude stadscentrum en een uurtje gewandeld, nu tijd voor een boek en koffie.
36 gr 🌤️☀️

43 km veel klimmen

Camping gisteren CHF 29,50

1. Emmy:
    24 augustus 2023
    Jammer dat er zoveel regen voorspeld is. Hopen dat het meevalt. Hier gaat het steeds een stukje beter. Succes.
  2. Martin:
    24 augustus 2023
    Je zit wel weer in een super mooie omgeving. Het plenst hier nu ook. Succes de morgen.
  3. Cobie Kootje:
    25 augustus 2023
    Je begon vandaag in de schaduw van de bergen (wat een prachtige omgeving) en tegen de tijd dat het weer erg warm werd was je op de camping. Heerlijk relaxen!!!
    Nu maar hopen dat het meevalt met de regen
    Succes verder