Dinsdag 22 augustus, Oostenrijk !

22 augustus 2023 - Bregenz, Oostenrijk

Gisteren na het posten van mijn blog naar terrasje bij de haven gegaan en daar heerlijk bij zonsondergang ijs gegeten. Ik moest immers calorieën innemen ! 😜

Mijn horloge gaf aan dat ik ruim 4000 kilocal verbruikt had en ik denk dat ik slechts 2400 gegeten had, dus tijd om bij te tanken 😀

Vanmorgen wekker weer op 7 uur. Eerst ff wat berichtjes gestuurd naar het thuisfront en daarna ingepakt. Ontbijt en lunch bij de bakker gescoord en om 9 uur op pad. De temperatuur was tot een uur of 11 prima te doen, mede door de tegenwind die er stond.

Ik denk ook dat dat de reden is dat het aantal fietsers vanaf de andere kant veel drukker is. In Zwitserland mag je overal je fiets mee in de trein nemen en in de bergen zijn ook veel postbussen van een fietsenrek voorzien, zodat je geen rondje of heen en weertje hoeft te rijden.

Ook hier geldt net als in Frankrijk in mei, ik ben een van de weinige die niet elektrisch rijd.
Vandaag langs de Bodensee gefietst, jammer genoeg is een groot gedeelte dan achter de huizen en hotels langs , die aan het water staan. Maar zo nu en dan toch een stukje langs de haventjes.

Koffie stop en lunch aan de waterkant onder een parasol.
Mijn geplande camping was vol, dus eerst aantal gebeld voordat ik door fietste. En 10 km van de route 1 gevonden aan het meer ( Bregenz) jawel Oostenrijk !
Dat betekent dus ook morgen +10 km moet rijden om weer op de route te komen.
om 3 uur aangekomen en na tent, douchen en de was lekker in de schaduw van een boom aan het meer gezeten. Ik wilde eigenlijk koken vandaag, maar Oostenrijk betekent Schnitzel 😋.
Morgen ga ik Zwitserland weer in, en zal daar dan de rest van mijn vakantie rondrijden. Ook zijn de vlakke routes ff voorbij.

camping gisteren Chf 19,50

35 graden ☀️

76 km gefietst

1. Emmy:
    22 augustus 2023
    Wel fijn dat je als het nodig is je makkelijk met een trein mee kan. Hopen dat het niet te warm is met het klimmen. Doe je best maar weer. Tot morgen!
  2. Martin:
    22 augustus 2023
    Knap dat je toch weer trip maakt. En een goede schnitzel is nooit weg.
  3. Cobie Kootje:
    23 augustus 2023
    Dat was weer een mooie maar wel warme fietsdag. Fijn dat je op de camping in de schaduw van een boom kon zitten. En die schnitzel heb je wel verdiend.