Dag 2 Copenhagen

6 augustus 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Vandaag Concert !  De reden waarom we hier in Copenhagen zijn.

In mijn blog van gisteren niet verteld dat we vanuit de lucht het concert van die avond konden zien, jammer genoeg voor de mensen van die avond dat het regende. Tja dat was een onaangename verassing, daar hadden we niet op gerekend. De weersvoorspellingen gaven droog en mooi weer op de dag voordat we vertrokken.

Ook vandaag zwaar bewolkt en soms wat spatjes regen. Eerst op pad voor ontbijt, we hebben geen zin om iedere dag  EUR 30,- pp voor ontbijt in het hotel te betalen om slechts een koffie en een yoghurt met muesli te nemen. Om de hoek zit een leuk cafeetje en ook een winkel met verse broodjes en koffie.  Resultaat 2 ontbijtjes voor EUR 20,- ipv EUR 60,-.  Tja je blijft toch een Nederlander  ;)  Daarna eerst op zoek naar Fietsenmaker, die gelukkig in de buurt zit.  Niet alleen de metro is een geweldige manier om je in Copenhagen te verplaatsen, maar ook per fiets ,er zijn overal fietspaden, en de Denen maken hier net als de toe risten veel gebruik van. Het probleem was binnen 5 min opgelost, beide banden waren lek !

We besluiten om naar een tentoonstelling te gaan over Deense architectuur te gaan. Voor de rest geen plan, gewoon lekker door de stad slenteren. Copenhagen is een prachtige stad, schoon en levendig, vol met  terassen en restuarants.

Aan het eind van de middag vroeg diner in restautrantje naast het hotel en daarna met de metro naar het park vlakbij het vliegveld voor het concert. Voor wie het niet weet, Sven en ik zijn een paar jaar geleden nieuwe traditie gestart, citytrip in combinatie met concert van Ed Sheran, na Riga nu dus Copenhagen. Onze oude traditie :  Parijs is voorlopig ff in de koelkast.

concert 1

Heel langszaam trekt de bewolking op en komt er een aarzelend zonnetje, een goed begin van het concert.   Het is nog beter dan 3 weken geleden in Amsterdam. In de  Arena is de accoustiek niet geweldig, maar hier in de openlucht is top.  Ik heb zo'n enrome bewondering voor Ed zijn muzicaliteit, een gitaar , een loop machine en een fantische stem en viola een prachtig nummer.   We hebben enorm genoten en na afloop ook nog eens terug gaan lopen, zodat we uit eindelijk ruim 25 km gewandeld hebben. Moe maar voldaan rollen we ons bed dan ook in.

1. Emmy:
    6 augustus 2022
    Zo dat is weer een heel verhaal. Fijn dat het probleem met je fiets opgelost is. Op de foto's te zien hoe mooi dat het bij dat concert was en gelukkig droog. Nu de stad weer in. Gr. Allebei
  2. Renata:
    Wat een heerlijke dag
  3. Marie-José:
    6 augustus 2022
    Superleuk om je avonturen weer te lezen Marga! En fijn dat jullie samen zo hebben genoten van het concert, mooie traditie die je moet koesteren!
  4. Cobie Kootje:
    6 augustus 2022
    Heb weer met plezier je verslag gelezen.
    Wat fijn dat het droog was tijdens het concert van Ed Sheron, jullie hebben genoten en wat leuk dat je dat met je zoon mag beleven.
    Leuke foto's trouwens.
    Nu Kopenhagen in, mooie stad en veel te bekijken. Veel plezier!!
  5. Tineke De Jong:
    Hoi Marga, 2 lekke banden hoe groot is die kans 😳
    Wij vonden Kopenhagen ook een hele gezellige en gemoedelijke stad. Even wennen aan de Deense kronen en de lekkere maar niet goedkope koffie.
    Super dat jullie genoten hebben van het concert.