Dag 1 Rotterdam - Copenhagen

5 augustus 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Vanmorgen heel vroeg aan het werk gegaan om de laatste dingen af te ronden ,  om half 2 met een gerust hart vertrokken. De uitdaging begon meteen al , lopend met bepakte fiets en opgevouwen fietsdoos over het stuur en zadel naar station noord, dat overigens op paar 100 mtr ligt.  Hop fiets in de trein en binnen  8 min op centraal station. We hadden slechts 8 min voor de overstap, maar dat zou voldoende moeten zijn. Op het moment dat we het perron op komen , rijdt de trein net binnen. Blijkt echter dat de trein naar Eindhoven een extreem lange trein is en je raad het al de wagon waarin fiets mee mag, helemaal aan het eind. Was lopen al een uitdaging dat was nog niets vergeleken met rennen !

Comfortabel en snel naar Eindhoven, waar ik Sven op de bus gezet heb met doos en ik naar de luchthaven ben gefietst. Daar bleek dat de rij voor security al buiten begon. In de volle zon, buiten fiets ingepakt en daarna dwars door de rij naar de incheck balie, om de fiets in te checken.  Securty leek op het eerste gezicht ondanks de lange rijen wel goed geregeld. Aansluiten totdat je vlucht een andere status krijgt, Ben je dan nog niet door security , mag je voorrang rij in. En dat gebeurde ook voor ons. Net als in de supermarkt heb ik altijd de verkeerde rij. De speedy rij had storingen met de scan apperatuur en uiteindelijk had de standaard rij sneller geweest.

Maar al met al nog steeds geen stress en voldoende tijd om te eten.  In  Copenhagen tijdje op bagage moeten wachten en uiteindelijk komt ook mijn fiets eraan. Helaas met losse  doos, die was helemaal uit elkaar. Geen idee wat er gebeurd is, want Ik heb hem netjes in doos het vliegtuig in zien gaan.  Op paar kleine dingen na, zoals verbogen koplamp , lijkt de schade mee te vallen.  stuur gedraaid, voorwiel opgepompt, en alleen nog de achterband en klaar. dacht ik . Helaas kreeg ik met geen mogelijkheid lucht in de achterband, Uiteindelijk band verwisseld, nog steeds hetzelfde probleem......  Na een uur moed opgegeven en besloten met de metro naar het hotel te gaan en het probleem voor later te bewaren.

fiets Copenhagen

De metro blijkt supergoed geregeld te zijn, snel, om de paar minuten,  ruimte genoeg voor de fiets en alle bagage die we meeslepen.  Binnen 20 min en 1 x overstappen bij het hotel aangekomen en het was inmiddels bijna middernacht. Het Ascot hotel is prachtig en ligt middenin het centrum.  Nog korte wandeling rondom het hotel gemaakt, maar zo moe, bedtijd !

1. Renata:
    5 augustus 2022
    Ohohh je begint met hindernissen;)
    Gelukkig heeft Kopenhagen ook fietsenmakers, toch? Veel plezier samen, ben benieuwd, Kopenhagen staat al jaren op mijn to-do lijstje
  2. Hellen:
    5 augustus 2022
    Nou Marga dat begint idd weer lekker zó n 1ste dag, hopen dat je band te maken is en er lucht in komt.
    Maar je bent nu in Kopenhagen en het kan alleenmaarbeter worden.
    Heel veel plezier verder groetjes Hellen
  3. Martin:
    5 augustus 2022
    Mooi verhaal, inmiddels de klus met de band geklaard?
    Ben benieuwd naar het vervolg verhaal.
  4. Tineke De Jong:
    5 augustus 2022
    ondanks de tegenwerkingen toch goed aangekomen. Er zit altijd wat tegen, balen natuurlijk maar moet toch opgelost kunnen worden toch! De Denen zijn hele vriendelijke mensen, moet goedkomen. Na een hopelijk goede nachtrust vandaag weer vol goede moed op pad. Veel plezier bij het concert!
  5. Emmy:
    5 augustus 2022
    Ja dat is weer een heel verhaal. Gelukkig tijd genoeg om je fiets na te laten kijken. Gaan jullie nu maar lekker genieten en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Veel plezier allebei
  6. Cobie Kootje:
    5 augustus 2022
    Gelukkig na al de hindernissen toch goed gekomen. Wat een verhaal, leuk om na te vertellen zegt men dan. Nu lekker uitrusten en dan genieten van het mooie Kopenhagen.
    Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal.