Aegina- Artemida

24 september 2017 - Artemis, Griekenland

IMG_2098Vandaag sluiten we de route cirkel. Terug naar Artemida ons startpunt ruim twee weken gelden. We kopen tickets voor de boot van 13:00 en dat betekent dat we lekker rustig aan kunnen doen vandaag. Na het ontbijt een paar uurtjes bij het zwembad en onze Capuchino Freddo zoals gebruikelijk op een terras. Dit keer aan de haven. Omdat het zondag is is het er een drukte van belang, wel leuk om weer eens midden in een toeristisch centrum te zijn.We trekken wel de aandacht met onze volbeladen fietsen en worden regelmatig aangesproken. We picknicken aan boord en gaan na aankomst in Pireus op zoek naar het metro station. Van de Nederlandse trekkers hebben we gehoord dat het super eenvoudig is om daarmee naar de luchthaven te gaan en aangezien ons hotel daar in de buurt is.....

Volgens berichten op internet mag je de fiets niet meenemen , maar dat blijkt gelukkig niet te kloppen. Het was erg lastig om de ingang van het station te vinden door een bouwput en een rommelmarkt. We hebben ons er letterlijk doorheen gewurmd. Het kaartje kosste slechts 1,40 tenzij je echt naar de laatste halte (airport) ging, dan kwam er Eur 10,- bij. Voor ons was het beter om 2 haltes voor het eindpunt uit te stappen.

Een grote uitdaging bleek het overstappen te zijn bij de metro halte in de Plakka. Onze aansluitende metro was in een lager gedeelte van het station en het lukte maar niet om de lift naar beneden te sturen. Bij iedere poging ging die omhoog ipv omlaag , maar uiteindelijk is het toch gelukt en konden we in een overvolle metro verder.

Het laatste stuk weer gefietst en we kwamen om 17:30 bij ons appartement aan. Aangezien we geen zin hadden om nogmaals op fiets te stappen bij Tina een matige Mousaka gegeten.

1. Martin:
    25 september 2017
    Als ik dat laatste verslag zo lees, heb je echt weer het gevoel dat je weer terug bent in de hektiek van alle dag. Op de temperatuur na dan. Geniet nog even en voor straks welkom thuis.
    PS het wordt hier weer warmer.