Dag 20 Etagnon - St Paulien

14 juli 2021 - Saint-Paulien, Frankrijk

Ik heb heerlijk geslapen en was binnen 10 min. ingepakt 😀. Er stond een uitgebreid ontbijt voor me klaar. Toen ik naar buiten keek werd ik minder vrolijk, 1 grijze wolken massa en het regende. Ik was de enige gast en vroeg of het mogelijk was om nog een nacht te blijven, maar helaas alle 5 de kamers waren volgeboekt vanwege een muziek festival in Ambert. Er zat dus niets anders op: regen broek en Jack aan en gaan.
De eerste 16 km gingen beetje op en af en daarna begon het echte klimmen. Zo’n lange klim breek ik in gedachten in kleinere stukjes, die te overzien zijn, bijvoorbeeld X aantal km tot het volgende dorpje, een afslag, een spoorlijn of wat er maar als herkenningspunt op mijn routekaart staat. En zo klim je dan toch uiteindelijk in totaal 21 km. De top 1100 mtr was op een berg plateau. Daar werd het droog, maar het waaide wel hard. ( zie video) Net voor de afdaling was er eindelijk een cafeetje dat open was en de koffie smaakte extra lekker, het gezin dat naast me zat trakteerde. Een  kopje koffie kost hier gemiddeld 1,40 de kosten zijn het niet, maar het voelt als een groot gebaar. Ik geloof dat dit mijn 4e geschonken koffie is op deze reis. Ondanks de dreigende lucht  bleef het de rest van de middag droog. Het was een heerlijke lange afdaling vandaag, cadeautje na het klimmen. Aankomst camping om 4 uur.
Magali, mijn host van vandaag , gaf me een cabin met terras, zodat ik mijn tent over de railing kon laten drogen.  Dus morgen avond kan ik in ieder geval een droge tent opzetten. 😀 Ik zit op het moment in het biologische restaurant van de camping en heb heerlijk gegeten. Ik kan er weer ff tegen.

🌨☁️ 15- 17 graden 58 km. Video wordt later geüpload, slecht internet

1. Emmy:
    14 juli 2021
    Dat was een flinke klim. Gelukkig dat het later droger is geworden. Leuk huisje zo te zien toch. Alles lekker drogen en morgen er weer tegenaan
  2. Martin:
    14 juli 2021
    De tweede helft van de dag een beetje mazzel. Hopen dat morgen beter weer hebt.
    Succes maar weer.
  3. Marga Gramberg:
    14 juli 2021
    Ssstt maar het lijkt op een bewolkte maar droge dag morgen , en na zaterdag mooi weer. Maar ja dat zeiden ze vorige week ook !
  4. Martin:
    Fingers crossed.
  5. Drew:
    14 juli 2021
    Good one. Nice scoring donated coffee ✅. I hope for better weather for you. As of tomorrow here in London we will finally have good weather. It's finally come for us after lots of crappy weather.
  6. Conny:
    14 juli 2021
    Respect. Op naar een droge dag.
    Leuke trekkershut. Zier er gezellig uit.
  7. Cobie Kootje:
    15 juli 2021
    Dat was wel weer een pittig dagje.
    Hopelijk vanaf nu droge en liefs zonnige dagen.
    Ik ga heel hard duimen. 🤞🤞
  8. Rick:
    15 juli 2021
    Ziet er heel cosy uit. nu maar eens wat zon he. toi toi
  9. Eugène Beenaerts:
    15 juli 2021
    Regen,regen, regen in Limburg is in 1 etmaal 100mm gevallen!